گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

گروه وکلای پارسای در مورد هزینه های طلاق توافقی تمام اطلاعات را با شما درسایت خوبشان به اشتراک گذاشته اند ما نیز این مطالب را برای شما در این بلاگ جا داده ایم


هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟

توجه شود، از مورخ ۱۳۹۷/۹/۱ شرایط طلاق توافقی در تهران تغییر کرده است؛ برای اطلاع از آخرین تغییرات به مطلبسامانه نوبت دهی طلاق و شرایط جدید طلاق توافقی در تهران از اول آذر ۱۳۹۷مراجعه نمایید. (روی عنوان مطلب کلیک کنید)

همانطور که می دانید برای دادن هر دادخواستی در دادگاه می بایستی هزینه دادرسی پرداخت کرد و با توجه به این که امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می گردد هزینه ای نیز این دفاتر که بخش خصوصی محسوب می شوند دریافت می کنند.حال این سوال برای شما پیش می آید که هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟


دادخواست ها و خواسته های آن، از حیث هزینه دادرسی به دو بخش مالی و غیر مالی محسوب می شوند طلاق توافقی نیز یک خواسته غیر مالی نیز محسوب می شود. در حال حاضر هزینه طلاق توافقی جمعا حدود ۱۶۰ هزار تومان می شود.


پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، هزینه دیگری وجود ندارد مگر مشاوره دادگاه، پس از تصویب قانون حمایت خانواده جدید، داوری از طلاق توافقی حذف گردید ولی به جای آن مشاوره اجباری شده است بخش مشاوره دادگاه هم هزینه ای از زن و شوهر دریافت می کند.

این هزینه مشاوره دادگاه در جاهای مختلف کشور و مجتمع های قضایی هر شهر متفاوت است در حال حاضر هزینه مشاوره طلاق توافقی دادگاه ۸۰ هزار تومان جمعا برای هر دو نفر است.


دیگر هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟


پس از صدور حکم (گواهی عدم امکان سازش)، پرداخت هزینه طلاق در محضر (دفترخانه) است تعرفه فعلی دفاتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی خلعی با ده درصد که به حساب دولت ریخته می شود ۴۴۵ هزار تومان است البته هنوز هستند دفترخانه های منصفی که به تعرفه قبلی هزینه را دریافت می کنند. در شهر تهران با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق، هزینه ثبت طلاق در محضر بین ۳۰۰ الی ۵۵۰ هزار تومان می باشد. این مبلغ برای هر کدام از طرفین نیست و جمعا این مبلغ پرداخت می شود. این که هزینه ها را چه کسی باید پرداخت کند بستگی به توافق طرفین دارد.

حق الوکاله طلاق توافقی یا به بیان دیگر ملاک حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی هم بر طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل است به همین دلیل است که اگر شما از هر وکیل در خصوص دستمزد او سوال کنید قیمتی متفاوت خواهد گفت اما با توجه به این که گروه وکلای پارسای سالهاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت دارد.


حق الوکاله طلاق توافقی بسیار منصفانه و مناسب حال موکلین دریافت می شود. در حال حاضر با توجه به شرایط جدید طلاق توافقی در تهران، اگر زوجین کلاس های مشاوره را شرکت کرده باشند و گواهی عدم انصراف از طلاق را داشته باشند حق الوکاله نفری یک میلیون تومان و در صورتی که تمام مراحل از ابتدا یعنی مشاوره بدون حضور زوجین تا صدور رای به عهده ما باشد با تمام هزینه ها تا گرفتن رای قطعی دادگاه نفری یک میلیون پانصد هزار تومان و در مجموع سه میلیون تومان است.


منبع:گروه وکلای پارسای

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی