گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

۴۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی دیگر از گزینه های مهاجرت , مهاجرت از طریق پناهندگی است با این نوع مهاجرت در این بلاگ آشنا شوید



مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

سالانه پناهندگان فراوانی از سراسر جهان آمده خواهان پناهندگی در کانادا هستند. تعداد مردم ورودی از سال به سال بعد متفاوت است. در سال 2014، بیش از 13500  نفر به کانادا آمده و درخواست پناهندگی کرده اند.

برنامه پناهندگی برای حفاظت مردم پناهنده به کانادا در برابر ترس مواجهه از آزار و اذیت و یا در معرض خطر شکنجه یا مجازات بی رحمانه و غیر معمول در کشورهای خود کار می کند.

هر شخصی واجد شرایط پناهندگی نیست. برای مثال، افراد با جرائم جنایی جدی و افرادی که تقاضای پناهندگی قبلی آنها توسط کانادا تکذیب و رد شده است واجد شرایط نیستند.


شایان ذکر است با توجه به وجود راه های قانونی مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی به هیچ عنوان اقدام نفرمایید.

در نهایت موسسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت و شرایط اخذ اقامت می توانید و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز و اصفهان تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.


منبع: موسسه حقوقی اصطهباناتی

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

برای جوانان بهترین راه برای مهاجرت مهاجرت از طریق تحصیل است ما شما را با این روش در این بلاگ آشنا میکنیم



مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یا مهاجرت تحصیلی

کانادا هر سال بیش از 200،000 دانشجو از حوزه های خارج از کشور را پذیرش می کند. اگر شما قصد تحصیل در یک موسسه آموزشی کانادایی را دارید، اکثر اتباع خارجی باید برای اجازه مطالعه اقدام کنند. مجوز تحصیل، یک بار صادر شده، اجازه می دهد تا به یک فرد خارجی برای تحصیل در کانادا در یک موسسه مورد تایید برای مدت زمان دوره یا برنامه مشخص شده اقدام کنند.

به منظور تحصیل در کانادا، شما نیاز به دست آوردن اجازه تحصیل در کانادا ، که به عنوان یک ویزای دانشجویی کانادا برای مدت زمان اقامت شما اعمال می گردد.برای  شما یک مجوز تحصیل در کانادا لازم نیست اگر دوره یا برنامه شش ماه یا کمتر باشد. با این حال، ممکن است یک ایده خوب برای برای اخذ جواز جهت اقامت در کانادا اقدام از طریق تحصیل باشد. در غیر این صورت اگر شما تصمیم دارید برای ادامه تحصیل خود از یک برنامه دیگر استفاده کنید، شما نیاز به ترک کانادا برای اخذ مجوز دانشجویی و درخواست از طریق دفتر معتبر جهت اخذ ویزا دارید.

هنگامی که شما یک مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کردید، شما می توانید تقاضای خود را مجددا تمدید کنید اگر شما در کانادا تصمیم به ادامه تحصیل دارید. برای دانش آموزان تمام وقت ثبت نام در یک موسسه معتبر آموزش عالی، اجازه کار همراه با تحصیل را می دهد تا شما به کار پاره وقت در محوطه دانشگاه مشغول گردید. همچنین شما قادر به کار در خارج از دانشگاه هستید، کار در یک تعاونی و یا به عنوان کارآموز در یک بخش، بعد از فارغ التحصیلی نیز می توانید در کانادا به عنوان یک مقیم دائم بمانید و یا یک کار پیدا کنید.


منبع:موسسه حقوقی اصطهباناتی

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

افراد متخصص ودارای فن را همه جا پذیرا هستندکانادا نیز این افراد را میپذیرد اگر دارای فنی هستید وبه توانایی خود ایمان دارید میتوانید برای اقامت در این کشور اقدام کنید



مهاجرت نیروی متخصص

برنامه جدید Express Entry و مراحل مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه:

در این سیستم متقاضیان باید اطلاعات خود را در یک سیستم الکترونیک آنلاین وارد کنند که به آنExpression of Interest گویند. ظرف ۳۰ روز از این تاریخ نیز باید رزومه متقاضی در سیستم بانک اشتغال سازمان منابع انسانی وارد شود.سیستم الکترونیک اداره مهاجرت به محض دریافت رزومه با توجه به اطلاعات وارد شده امتیازات متقاضی را محاسبه می‌کند و بر اساس آن به متقاضی رتبه (Ranking) می‌دهد. نام متقاضی در سیستم می‌ماند و می‌تواند هر زمان با تغییر شرایط پرونده خود رتبه جدیدی دریافت کند.

پس از دریافت دعوتنامه یا فرد آنرا می‌پذیرد یا رد می‌کند در صورت رد دعوتنامه از سوی متقاضی ممکن است در باقی مانده مدت یکساله دعوتنامه دیگری نیز بگیرد. اگر در مدت ۶۰ روزه پس از دعوتنامه نه آنرا رد کند و نه درخواست خود را بفرستد به طور خودکار از سیستم حذف می‌شود. د

در صورت پذیرش دعوت نامه می‌توان از یکی از روش‌های زیر برای برنامه جدید Express Entry اقدام کرد:

Federal Skill Worker

Canadian experience class

Provincial nomination Program

Federal Trade skill worker

متقاضیان به دو دسته مجرد و غیر مجرد تقسیم شده‌اند و هر فرد می‌تواند تا ۱۲۰۰ امتیاز کسب کند. امتیاز بندی در سه دسته فاکتور تعریف شده است شامل:

۱– فاکتور سرمایه انسانی اولیه (Core Human Capital Factors): شامل سن (حداکثر مجرد ۱۰۵ و متاهل ۱۰۰)، سطح تحصیلات (حداکثر مجرد ۱۵۰ و متاهل۱۴۰)، سطح زبان (حداکثر ۱۳۶+۲۴ برای مجرد و ۱۲۸+۲۲ برای متاهل) و میزان سابقه کار کانادایی (جداکثر برای مجرد ۸۰ و برای متاهل ۷۰) است که در آن افراد مجرد می‌توانند تا ۵۰۰ امتیاز کسب کنند و افراد غیر مجرد ۴۶۰ امتیاز می‌گیرند. ۴۰ امتیاز نیز همسر متقاضی می‌تواند داشته باشد

۲– فاکتور قابل انتقال بودن مهارت (Skill Transferability Factors): متقاضی می‌تواند در آن حداکثر ۱۰۰ امتیاز کسب کند و شامل ترکیبی از فاکتور‌های بالاست.

۳- فاکتور دارا بودن گواهی PNP از یکی از استان‌ها و یا داشتن پیشنهاد شغل Arranged Employment از یک کارفرمای کانادایی که هر یک از این شرایط می‌تواند به متقاضی ۶۰۰ امتیاز بدهد.

با توجه به برنامه فوق و عدم امکان تغییر رزومه پس از ارسال، تهیه مدارک و رزومه بر اساس استاندارد کانادایی جهت کسب امتیاز لازم و پیدا کردن کارفرما بسیار مهم است.


منبع: امور مهاجرتی پیشرو

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

با شرایط پذیرش تحصیل در کانادا در این بلاگ آشنا شوید وبهترین را برای خود انتخاب کنید



شرایط و امکانات همراه با دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

برنامه های فرعی بسیاری برای دانشجویان (در دانشگاه، دانشکده) در زمینه های علوم، مهندسی، کسب و کار، و هنر وجود دارد. شما می توانید از بهترین شرایط زندگی و تحصیل در کانادا استفاده کنید. بعد از پایان تحصیلاتتان در کانادا می توانید وارد نیروی کار کانادا بشوید که در سراسر دنیا شناخته شده و معتبر است. یک فرصت مطالعاتی برای خود پدید آورید چون این موضوع میتواند دریچه ای آسان جهت ورود شما به کانادا و پس از آن کسب اقامت دائم باشد. و قطعا کدام فرصت مطالعاتی میتواند برتر از تحصیل در کانادا باشد؟


مهاجرت دانشجویی به کانادا

4 گام معمول برای تحصیل در کانادا

یک برنامه تحصیلی مناسب در دانشگاه یا دانشکده دلخواهتان بیابید.

پذیرش بگیرید.

نامه پذیرش دانشکده یا دانشگاه را برای ما بفرستید.

برای ویزای “تحصیلی کانادا” اقدم کنید. (ما به متقاضیان واجد شرایط، خدمات رایگان ویزای تحصیلی ارائه می دهیم.)

با آغوش باز به سمت آینده بروید و اجازه دهید pishro.ca انتخاب شما برای تحصیل در کانادا باشد. ما به متقاضیان واجد شرایط، خدمات رایگان ویزای تحصیلی را ارائه می دهیم.


منبع: امور مهاجرتی پیشرو

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

قبل از اقدام به مهاجرت بهترین کار یاد گرفتن زبان است که این خود زمان گیر است با یاد گیری زبان هم راههای ارتباطی برای خودتان آسانتر میشود وهم این که مزیتی برای گرفتن ویزا برایتان است



تحصیل در کانادا و اهمیت مدرک زبان جهت دریافت پذیرش تحصیلی

20 سپتامبر 2017

به وبگاه رسمی سازمان مهاجرتی پیشرو  Pishro.ca در بخش مهاجرت تحصیلی خوش آمدید. این بخش اختصاصا به تحصیل در کانادا تعلق دارد. در این بخش با شما درباره قوانین و شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا، تحصیل در کانادا و دیگر موارد تحصیلی صحبت میکنیم.

شما با کمک مشاورین متخصص سازمان مهاجرتی پیشرو میتوانید بهترین دانشگاه ها، دانشکده ها، و مدارسی که برای شما مناسب است را بیابید. در مورد تمامی مسائل مربوط به درخواست پذیرش تحصیلی در کانادا شامل، ویزای تحصیلی، و ویزای اقامت موقت اطلاعاتی کسب کنید. مناسب ترین برنامه برای خودتان را در دانشکده ها و دانشگاه های کانادا بیابید و در مورد شرایط تحصیل و اقامت در کانادا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

کانادا دارای رتبۀ 21 در بهترین دانشگاه های جهان و 32 دانشگاه برتر در میان 1000 دانشگاه جهان است. همچنین کانادا سالانه بیش از 300000 دانشجوی بین المللی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی شده اند را پذیرش می کند.

کانادا دارای بهترین برنامه های تحصیلی،  امکانات تحقیقاتی برجسته، موسسات آموزشی بی نظیر در سراسر دنیا است.  تحصیل در مقطع متوسطه کانادا نیازمند داشتن مدرک زبان نیست. اما تحصیل در مقطع لیسانس و بالاتر دارای سخت گیری هایی در بخش دانش زبان است.

تحصیل در کانادا


اهمیت دارا بودن مدرک زبان برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

اگر تمایل به یادگیری زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم یا گرفتن اقامت دائم کانادا را دارید ، پس قطعا باید در مورد آزمون زبان تافل و آیلتس هم اطلاعاتی داشته باشید. این قانون درباره دانشجویانی که تمایل به انتخاب زبان فرانسه به عنوان زبان دومشان و دریافت ویزای تحصیلی دارند قدری متفاوت است. این افراد باید در مورد نمرات آزمون زبان دلف و TEF  خود را آماده کنند و اطلاعاتشان را تجمیع بخشند. البته در این مورد هیچ نگرانی ای وجود ندارد. سازمان مهاجرتی پیشرو کلیه اطلاعات لازم را به شما خواهد داد.

لازم به ذکر است که تحصیل در دوره ابتدایی تا دبیرستان نیازمند دریافت مدرک زبان نیست و موسسه مهاجرتی پیشرو این توانایی را دارد تا بدون داشتن مدرک زبان شما را راهی کانادا کند. برای اطلاعات بیشتر حتما با ما تماس بگیرید.


منبع: امور مهاجرتی پیشرو

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

میتوان از طریق سرمایه گذاری در کانادا اقامت این کشور را گرفت واین خود واضح است که باید سرمایه زیادی برای این کار گذاشتا با این موضوع در این بلاگ آشنا شوید



مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها با بیشترین اعتبار در جهان است و این کشور امن و مدرن، کیفیت بالای زندگی در جامعه‌ای با اقوام مختلف و با هزینه زندگی مقرون به‌صرفه به مهاجران عرضه می‌کند. متقاضیان مهاجرت به کبک که در این برنامه پذیرفته می‌شوند، ویزای اقامت دائم کانادا را بدون قید و شرط دریافت می‌کنند ومی‌توانند بلافاصله شروع به زندگی، کار و انجام کسب‌وکار در هر نقطه از کشور کانادا کنند. فرزندان مهاجرین جدید برنامه سرمایه‌گذاری نیز می‌توانند فورا در کانادا شروع به تحصیل‌کرده و به‌عنوان دارنده اقامت کانادا (در مقایسه با دانش آموزان و دانشجویان خارجی) برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های محلی اقدام کنند.

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در استان کبک متقاضیانی را تأییدصلاحیت می‌کند که دارای حداقل ۲ سال تجربه مدیریت تجاری تمام وقت در ۵ سال اخیر باشند. این تجربه مدیریتی باید شامل امور مدیریت، برنامه ریزی و کنترل منابع انسانی و مالی در یک شرکت یا سازمان باشد، مانند کسب و کارهای تجاری، کسب و کارهای حرفه‌ای(به شرطی که این کسب و کار خصوصی یا شراکتی دارای حداقل ۲ کارمند تمام وقت بوده باشد)، کشاورزی (مدیریت مزرعه)، دپارتمان یا آژانس‌های دولتی خارجی، سازمان‌های بینالمللی یا مدیریت صنعتی. مقامات سازمانهای مهاجرتی کانادا فقط تجربه مدریتی رامی‌پذیرند که به صورت قانونی انجام شده باشد و متقاضی دارای مجوز کار برای انجام آن بوده باشد. تجربه کاری بدون مجوز، واجد شرایط برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک نیست.

شرایط درخواست برنامه  مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک بسیار جامع تر از برنامه‌های اخذ تابعیت جزایر کارائیب است و مدارک لازم برای برنامه می تواند به راحتی باعث سردرگمی افراد بی تجربه شود. یکی از دشوارترین موارد پرونده های سرمایه گذاری کبک ارائه تاریخچه مفصلی است که نشان دهد دارایی های مالی متقاضیان به صورت قانونی کسب شده است. یک وکیل مهاجرتی متبحر با سابقه طولانی در آماده سازی پرونده های سرمایه گذاری کانادا به درستی میزان بالای جزئیاتی را که پرونده ها لازم دارند تا در این برنامه پذیرفته شوند، درک می‌کند.

اگر تصمیم دارید از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک به کانادا مهاجرت نماید، سازمان امور مهاجرتی و حقوقی “کانادا اکسپرت” با تجربیات ارزشمندی که در این زمینه دارد می‌تواند در تمامی مراحل مهاجرت به کانادا، از تهیه مدارک، نامه‌ها و گشایش پرونده تا اخذ اقامت کانادا به عنوان وکیلی امین و آگاه در کنار شما بوده و با تهیه پرونده ای کامل و بدون نقص موجب تسریع در رسیدگی به پرونده شما گردد. دریافت اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری کبک سال ۲۰۱۷ کار آسانی نیست و ممکن است پرونده های ناقص بدون درخواست ارائه مدارک اضافی یا اطلاعات رد شوند.


منبع: کانادا اکسپرت

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

برای گرفتن ویزای تحصیل در کانادا مطالب این بلاگ را به طور کامل بخوانید وبا شرایط آن آشنا شوید



شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی کشور کانادا (مورد تایید اداره مهاجرت)

توانایی پوشش مخارج دست کم یک سال تمام زندگی و تحصیل در کانادا. (شهریه بعلاوه هزینه زندگی). با توجه به دستورالعمل اداره شهروندی و مهاجرت کانادا علاوه بر هزینه شهریه، شما نیاز به ۱۰هزار دلار در هر سال برای تامین هزینه های زندگی خود دارید. اگر وابستگان شما نیز در حال برنامه ریزی برای همراهی و یا پیوستن به شما هستند، شما نیاز به ۴ هزار دلار دیگر برای اولین وابسته و ۳ هزار دلار برای هر وابسته دیگر دارید.

عدم سوء پیشینه

پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

ارائه برنامه تحصیلی (Study Plan) دقیق و قانع کننده

در صورت نداشتن مدرک زبان قبل از شروع تحصیل باید ابتدا در دوره های زبان انگلیسی در کانادا شرکت نمائید


منبع: کانادا اکسپرت

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

بعد از این که کانادا را انتخاب کردید برای تحصیل حالا برای اقدام برای این کار باید بدانید که چه مراحلی را باید بگذرانیدما این مراحل را برای شما در این بلاگ کذاشته ایم



مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

در ابتدا باید شرایط شما برای امکان تحصیل در کانادا بررسی گردد. کارشناسان دپارتمان آموزش سازمان مهاجرتی کانادا اکسپرت با بهره‌مندی از آخرین اطلاعات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی کانادا با تدوین فرم ارزیابی رایگان تحصیلی کانادا، به صورت رایگان شرایط شما را برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا را ارزیابی می‌نمایند و نتیجه این ارزیابی، پس از بررسی توسط کارشناسان ما از طریق ایمیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت واجد شرایط بودن و پس از عقد قرار دارد با سازمان مهاجرتی کانادا اکسپرت, ما نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا اقدام خواهیم نمود. در این مرحله کارشناسان دپارتمان آموزش کانادا اکسپرت، با توجه به رشته تحصیلی و ایالت مدنظر شما، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی خواهند کرد و در مسیر دریافت پذیرش تحصیلی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا همراه شما خواهند بود.

پس از دریافت پذیرش تحصیلی همکاران ما در دپارتمان ویزا و مهاجرت کانادا شما را در جمع آوری مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا یاری خواهند کرد. مدارک پس از تهیه و تکمیل از طریق سازمان مهاجرتی کانادا اکسپرت به سفارت کانادا جهت اخذ ویزای تحصیلی فرستاده خواهد شد.


منبع: کانادا اکسپرت

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

ارزانترین کشور برای تحصیل کانادا است پس کانادا را انتخاب کنید وبا شرایط تحصیل در آن در این بلاگ آشنا شوید



ویزای دانش آموزی کانادا – سریع ترین روش ورود به کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا (دبستان، راهنمایی و دبیرستان) یکی از سریع‌ترین راههای ورود دانش آموزان و کودکان به کانادا می‌باشد. امکان همراهی والدین, تحصیل به زبان‌های انگلیسی و یا فرانسه, مدرک معتبر تحصیلی، جامعه امن, متنوع، توانمند و پویا، تحصیل در مدارس کانادا را تبدیل به اولین انتخاب والدین برای دانش آموزان متقاضی تحصیل در خارج از کشور نموده است. با توجه به امکانات و بهره‌وری بالای سیستم آموزشی مدارس کانادا متقاضیان ویزای دانش آموزی کانادا رشد چشمگیری در سالهای اخیر نموده‌اند. برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا ابتدامی‌بایست از یکی از مدارس معتبر کانادا متناسب با سطح تحصیلی کودکان و دانش آموزان پذیرش تحصیلی گرفت. سال تحصیلی مدارس کانادا تقریباً” ۱۰ ماه و به دو ترم تقسیم می‌گردد. متقاضیان ویزای دانش آموزی می‌بایست برای یکی از ترم‌های تحصیلی زیر اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی نمایند.

ترم اول سال تحصیلی مدارس کانادا:

سپتامبر (شهریور) این ترم تحصیلی در مدارس کانادا از سپتامبر شروع و تا اواسط ژانویه ادامه دارد. (شروع: اواسط شهریور- پایان: اواخر دی‌ماه)

ترم دوم سال تحصیلی کانادا:

فوریه (بهمن) این ترم از اوایل فوریه شروع و تا ژوئن ادامه دارد. (شروع: اواسط بهمن – پایان: اوایل تیر)


منبع: کانادا اکسپرت

  • گروه وکالت مجد
  • ۰
  • ۰

میخواهید فرزند خود را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستید کانادا بهترین وارزانترین کشور برای این منظور است قبل از اقدام مطالب این بلاگ را خوب بخوانید وبهترین تصمیم را بگیرید



جزئیات ویزای دانش آموزی کانادا

بسیاری از والدین خواهان تحصیل فرزندانشان در یک کشور پیشرفته هستند. والدین می توانند از طریق ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا، فرزندان زیر ۱۸ سال خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان به کانادا بفرستند. کشور کانادا با بهره مندی از بالاترین سطوح آموزشی و علمی، یکی از پیشرفته ترین و بهترین سیستم های آموزشی را دارد. دانش آموزانی که در این کشور تحصیل می کنند، علاوه بر بهره مندی از یک سطح بالای علمی و آموزشی، از آینده شغلی و تحصیلی چشمگیری نیز برخوردار خواهند بود. یادگیری زبان انگلیسی برای دانش آموزان، معاشرت با همسالان از ملیت های مختلف، استفاده از بهترین امکانات و تجهیزات علمی و آموزشی، اولویت در اخذ پذیرش در دانشگاه در مقایسه با دانشجویان بین المللی از مزایای دارندگان ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا می باشد.

سال تحصیلی در کانادا برای دانش آموزان از مقطع دبستان تا دبیرستان از اواسط شهریور شروع و تا انتهای دی ماه ادامه دارد. مقاطع تحصیلی برای دانش آموزان در کانادا به مهد کودک ۴ تا ۶ سال، دبستان یا همان ابتدایی ۶ تا ۱۴ سال و دبیرستان ۱۴ تا ۱۸ سال تقسیم می شود. مقطع دبیرستان در کانادا در هر سال تحصیلی به ۲ ترم تقسیم شده که هر سال دانش آموزان به کمک مشاوران تحصیلی در هر ترم ۴ واحد را انتخاب می کنند که در مجموع در پایان سال ۸ واحد را پشت سر خواهند گذاشت. واحد ها انتخابی بر اساس رشته ای که دانش آموز قصد تحصیل در آن را در دانشگاه دارد انتخاب می شود. والدین دانش آموزانی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا وارد می شوند، در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند جهت همراهی فرزند خود در کانادا از طریق ویزای همراه (ویزای توریستی) اقدام نمایند.

دانش آموزانی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا وارد می شوند در ابتدای ورود به مدرسه از نظر سطح علمی ارزیابی می شوند و بر اساس نتیجه آزمون سطح تحصیلی آنها تعیین می گردد. دانش آموزانی که نیاز به تقویت زبان انگلیسی خود دارند در کنار دروس تحصیلی در کلاس های زبان نیز شرکت می کنند. دانش آموزان نیازی به انجام امتحان زبان برای ورود به کانادا و یا اخذ ویزای تحصیلی ندارند.


منبع:کانادا اکسپرت

  • گروه وکالت مجد