گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

برای اجرایی کردن طلاق دادگاه از زوجین گواهی عدم امکان سازش میخواهد که بعد از گذراندن کلاسهای مشاوره داده میشود این خود دارای اعتباری است که برای آن زمانی گذاشته اند برای بیشتر دانستن در این زمینه به سایت گروه وکلای پارسای رفته وبخوانید ما هم این مطلب را در این بلاگ به اشتراک میگذاریم


مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش


همانطور که در تمام رای های طلاق توافقی ( گواهی عدم امکان سازش) نوشته می شود مدت اعتبار آن سه ماه است بدین معنی که اگر زوجین یا وکلای آن ها به مدت سه ماه (۹۰ روز) از تاریخ قطعیت آن به دفتر خانه طلاق برای ثبت مراجعه نکنند، گواهی مذکور فاقد اثر و باطل می شود.

نکته: بر طبق تبصره ماده ۳۴ قانون حمایت خانواده هرگاه گواهی عدم امکان سازش صادر شده به هر دلیل، از درجه اعتبار ساقط شود، کلیه توافقاتی که گواهی مذکور بر مبنای آن صادر شده است ملغی می گردد.

نکته: از شرایط اجرای صیغه طلاق بر طبق مواد ۱۱۴۰ و ۱۱۴۱ قانون مدنی این است که اگر زوجه دوشیزه یا یائسه نیست، نباید در دوره عادت ماهانه باشد. معمولا سر دفتر طلاق از زوجه این موضوع را سوال می کند و اجرای صیغه طلاق را موکول به اتمام عادت ماهانه می کند.


مدت عده در طلاق توافقی


۱-    برای زوجه دوشیزه و یائسه عده طلاق وجود ندارد.

۲-    برای زوجه ای که باردار (حامله) می باشد مدت عده تا پایان وضع حمل می باشد.

۳-    برای سایر زنان مدت عده سه طهر است مگر اینکه زنی یائسه نباشد ولی عادت ماهانه نبیند که در این صورت عده ۳ ماه می باشد.

عده بر طبق ماده ۱۱۵۰ قانون مدنی مدتی است که تا انقضای آن زنی که در عقد نکاح او منحل شده است نمی تواند شوهر دیگر اختیار کند.


منبع:گروه وکلای پارسای


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی