گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

هر چه را که لازم است درباره ی طلاق توافقی بدانید مثل مدارکی که برای این کار لازم است ومراحلی را که باید سپری کنید ونمونه دادخواستی را که باید پر کنید همه وهمه در سایت گروه وکلای پارسای یافت میشود

ما نیز این مطالب را برای راحتی شما بازدید کننده ی عزیز در این بلاگ آورده ایم


مدارک لازم برای طلاق توافقی چیست؟

 اصل عقدنامه یا رونوشت آن. با این توضیح که اگر به هر دلیل عقد نامه در دسترس نمی باشد یکی از زوجین می تواند در دفتر خانه ای که عقد نکاح را ثبت کرده اند و شماره آن در صفحه دوم شناسنامه نوشته شده است مراجعه کند و رونوشت عقد نامه را اخذ نماید. هزینه رونوشت سند ازدواج ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان است.

 شناسنامه زوجین

ترجیحا کارت ملی (البته اگر شماره ملی را داشته باشید نیازی به کارت ملی نیست اگرچه که بودن آن بهتر است)

در پرونده های وکالت در طلاق اصل وکالتنامه طلاق

اگر زوجه دوشیزه باشد برای طلاق توافقی نیاز به اجازه پدر دارد؟


خیر تنها موردی که نیاز به اجازه پدر یا جد پدری دختر (دوشیزه) می باشد ازدواج اوست و مشمول طلاق حتی اگر زوجه تمام مهریه را بذل نماید، نمی شود.


برای انجام مراحل طلاق توافقی از کجا باید شروع کنیم؟


پس از توافق زوجین بر جدایی از طریق طلاق توافقی با در دست داشتن مدارک مذکور، خودشان یا وکیلشان می بایستی به یکی از دفاتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق توافقی مراجعه کنند. لیست دفاتر قضایی شهر تهران و نشانی آن ها در همین سایت ذیل صفحه اول در اختیار موکلین قرار داده شده است. پس از مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی باید توجه داشته باشید که نیازی نیست همه توافق های مربوط به طلاق توافقی را در دادخواست بنویسید. معمولا دفاتر خدمات قضایی دادخواست های نمونه دارند که فقط شما پس از ثبت مشخصات سجلی، آن را امضاء می کنید و همین کافی است. بهتر است توافقات در دادگاه یا جلسه مشاوره گفته شود. بیشتر وکلا توصیه می کنند به جهت سهولت و سرعت، متن دادخواست طلاق توافقی مختصر و کلی باشد. در ادامه نمونه ای از دادخواست طلاق توافقی به جهت آشنایی ارائه می گردد:


نمونه دادخواست طلاق توافقی:


خواهان خانم/آقای…

خوانده خانم/آقای…

وکیل

خواسته طلاق توافقی

دلایل و منضمات ۱٫عقد نامه ۲٫شناسنامه زوجین ۳٫کارت ملی زوجین

ریاست محترم دادگاه های خانواده تهران


با سلام احتراما اینجانبان بر طبق سند نکاحیه شماره…. دفتر خانه…. تهران از مورخ…. در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم ولی به دلیل عدم تفاهم اخلاقی مایل به جدایی و طلاق می باشم، لذا از محضر محترمتان صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.


امضاء


نمونه ای دیگر از دادخواست طلاق توافقی با ذکر توافقات:


خواهان خانم/آقای…

خوانده خانم/آقای…

وکیل

خواسته طلاق توافقی

دلایل و منضمات ۱٫عقد نامه ۲٫شناسنامه زوجین ۳٫کارت ملی زوجین

ریاست محترم دادگاه های خانواده تهران


با سلام احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان بر طبق سند نکاحیه شماره…. دفتر خانه…. شیراز در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم ولی به دلیل اختلافات فی ما بین از دادگاه تقاضای طلاق توافقی داریم و در این راستا از کل مهریه که ۵۰۰ سکه تمام بهار آزادی می باشد ۳۹۰ سکه در قبال طلاق از جانب زوجه بذل می شود و زوج قبول بذل دارد و ۱۱۰ سکه باقی مانده به صورت ماهانه دو سکه پرداخت می گردد. فرزند مشترک دختر ۵ ساله در حضانت مادر (زوجه) است و نفقه ایشان ماهانه چهارصد هزار تومان برعهده زوج می باشد. جهیزیه زوجه تا قبل از اجرای صیغه طلاق مسترد خواهد شد. زوجین دیگر ادعایی نسبت به هم ندارند لذا صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.


امضاء


نکته: اگر محل وقوع عقد زوجین در شهری به غیر از تهران باشد، فعلا امکان طرح دادخواست طلاق توافقی در شهر تهران وجود دارد و مشکلی در این خصوص نیست. اگرچه که بعضی از شعب به تازگی از زوجین کپی اجاره نامه یا سند مالکیت در تهران مطالبه می کنند.


نکته: همانطور که گفته شد بهتر است متن دادخواست طلاق توافقی بدون ذکر تمام توافقات باشد و مشروح آن ها به دادگاه موکول شود.


نکته: تفاوتی نمی کند که در ستون خواهان و خوانده دادخواست اسامی کدام از زوجین نوشته شود. مثلا در ستون خواهان می شود اسم زوج باشد یا زوجه. اما پرونده (دادخواست) به دادگاه خانواده ای جهت رسیدگی ارسال می شود که نزدیک نشانی زوجه باشد.


نکته: در دفتر خدمات قضایی امضاء ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.


نکته: به غیر از وکیل دادگستری، هیچ کسی نمی تواند به جای دیگری حتی اگر وکالت محضری داشته باشد، دادخواست طلاق توافقی را امضاء نماید.


نکته: هزینه دفتر خدمات قضایی و هزینه دادرسی که حدود ۱۵۰ الی ۱۷۰ هزار تومان می شود که به صورت کارت بانکی در همان دفتر خدمات پرداخت می گردد.


منبع: گروه وکلای پارسای


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی