گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

بعضی از بانوان در ابتدای زندگی حق طلاق را میگیرند حالا برای آنها این سوال پیش میاید که با داشتن این حق باید چگونه برای طلاق اقدام کند گروه وکلای هوداد به شکل کامل شما را راهنمایی میکند وشرایط را برای شما آورده است


اگر حق طلاق با زن باشد مهریه تعلق می گیرد؟

توضیح داده شد  که همه چیز وابسته به متن وکالت است بدین معنی که آیا شوهر در ضمن وکالت، وکالت در قبول بذل کل مهریه را داده یا مقداری از آن. برای روشن شدن موضوع به این دو مثال  که قسمتی از دو وکالت متفاوت میباشند را توجه کنید:


۱…همچنین موکل(زوج) وکالت در قبول بذل مهریه در قبال طلاق…


۲ … همچنین موکل (زوج) وکالت در قبول بذل هر مقدار از مهریه معادل،کمتر یا بیشتر آن …


در مثال اول برای اخذ گواهی عدم امکان سازش، زوجه می بایستی کل مهریه را در قبال طلاق خلع بذل کند و در مثال دوم زوجه این اختیار را دارد که حتی با بخشش مقداری اندک از مهریه یا هر مقدار که صلاح بداند رای طلاق را اخذ نماید.


خانمی سوال کرد که با داشتن حق طلاق چگونه اقدام کنم؟

گام اول مراجعه  به وکیل رسمی دادگستری دارای پروانه وکالت است

فرض کنید خانمی از همسرش در دفتر اسناد رسمی وکالت زوجه در طلاق گرفته باشد اگر زوجه تمایل به طلاق داشته باشد ابتدا بایستی برای اخذ وکیل برای شوهر به وکیل دادگستری مراجعه کند با این توضیح که وقتی زنی یا هر شخص دیگری  از شوهر( زوج) وکالت اخذ می کند نمی تواند شخصا به وکالت از شوهر به مراجع دادگستری مراجعه نماید. وکالت دادگستری دارای شرایط و ضوابطی است و می بایستی پروانه وکالت از مراجع ذی صلاح اخذ شده باشد . در این راستا زوجه چون اصطلاحا حق توکیل به غیر دارد از جانب شوهر و به وکالت، وکیل انتخاب می کند و بعد از آن بدون حضور زوج مراحل طلاق توسط وکیل با واسطه شوهر انجام می شود.


زوجه می تواند برای خود نیز وکیل اختیار کند تا نیازی به حضور او هم نباشد. موارد بسیاری داریم که زوجه به دفتر گروه وکلای هوداد با وکالت زوج در طلاق مراجعه میکند و وکالتا از جانب شوهر و اصالتا از جانب خود وکیل اختیار می کند. دو وکیل انتخابی پایه یک گروه وکلای هوداد بدون حضور زوجین در کمتر از یک هفته گواهی عدم امکان سازش را از دادگاه می گیرند و مراحل طلاق با وکالت را طی می کنند. اگر شوهر(زوج) در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشد با پیامکی از دادگاه که برای او ارسال می شود، از روند رسیدگی و صدور رای دادگاه مطلع می شود.


سوال شده که همسرم وکالت برای طلاق گرفته ولی طلاق نمی گیرد چه باید کرد؟ توجه داشته باشید که دادن وکالت به همسر (زن) برای طلاق اولا به منزله طلاق نیست ثانیا ابتکار عمل دست وکیل (زوجه) است که بخواهد آنرا اعمال کند یا خیر و اجباری در این خصوص وجود ندارد. ممکن است زنی با داشتن وکالت طلاق یا همان وکالت حق طلاق هرگز از آن استفاده نکند یا بنا بر مصالحی اعمال آنرا به تعویق بیندازد.

مدارک لازم برای گرفتن حق طلاق (وکالت در طلاق)چیست؟ اولا لازم است که دوباره متذکر شویم که وکیل می تواند هر شخص دیگری به غیر از زوجه باشد به فرض فردی مقیم امریکا است و به پدرش در ایران وکالت طلاق اعطا می کند در اینجا پدر شوهر می تواند با مراجعه به وکیل دادگستری و انتخاب وکیل برای موکل(زوج) مراحل طلاق را طی کند. ثانیا همانطور که توضیح داده شد وکالت می تواند به صورت شرط ضمن عقد نکاح مندرج در عقدنامه باشد یا اینکه بعد از انعقاد عقد نکاح شوهر میتواند به دفتر اسناد رسمی مراجعه کند و به زوجه یا هر فرد دیگر که تمایل داشته باشد وکالت در طلاق ( حق طلاق) بدهد.

اگر شوهر خارج از کشور باشد از طریق کنسولگری و سفارت ایران میتواند وکالت بدهد.


منبع: گروه وکلای هوداد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی