گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

درسایت خوب وکلای پارسای در مورد زمان طول کشیدن طلاق توافقی به طور کامل بخوانید تا با شرایط آن آشنا شوید ماهم این مطالب را با شما دراین بلاگ به اشتراک گذاشته ایم



مدت زمان طلاق توافقی – طلاق توافقی چه مدت طول می کشد؟

با توجه به اینکه در طلاق توافقی، زن و شوهر در امور مالی و غیرمالی مرتبط با ازدواج با هم به توافق رسیده اند و تمایل به جدایی با رضایت و توافق دارند، بدیهی است که دادگاه ها هم از رسیدگی طولانی و با وسواس خودداری می کنند و موضعی سهل گیرانه دارند.


اما در خصوص مدت زمان طلاق توافقی نکته حائز اهمیت این است که رویه یکسانی در شهر های مختلف ایران وجود ندارد و زمان قطعی را نمی تواند پیش بینی کرد. توصیه می شود در شهری که ساکن هستید از وکلای مشغول به کار آن شهر حدود تقریبی مدت زمان تقریبی طلاق توافقی را جویا شوید.


در شهر تهران نیز که فعالیت گروه وکلای پارسای است. رویه هر مجتمع قضایی و هر شعبه دادگاه متفاوت است و هرکدام مشی مخصوص به خود دارند.


با توجه به اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق در تهران حداقل زمان اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق برای زوجین ۴۵ روز است و بعد از آن دادخواست طلاق توافقی ثبت می شود و گذشته از مفید بودن مشاوره ها که توسط متخصصین انجام می شود اگر زوجین تمایل به حضور در مشاوره دادگاه نداشته باشند در تهران گروه وکلای پارسای ظرف مدت ۱۵ روز بدون حضور زن و شوهر رای طلاق را اخذ می کنند.


توجه داشته باشید که داشتن وکیل دادگستری برای طی مراحل طلاق توافقی به جز در موارد وکالت در طلاق (حق طلاق) اجباری نیست.


مدت زمان طلاق توافقی در تهران به چه مسائلی بستگی دارد

اما در مقام پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چه مدت طول می کشد جزئیاتی نیز موثر است مثلا خوب است که بدانید معمولا از بیست و پنجم هر ماه تا اول ماه بعد، دادخواست طلاق توافقی و یا هر دادخواست دیگری ثبت شود، به دلیل آماری که هر شعبه باید ارائه کند پرونده ارجاع نمی شود. بنابراین مدت زمان طلاق توافقی اگر دادخواست در پنج روز آخر ماه ثبت گردد طولانی تر می شود.


در مورد پرونده های طلاق توافقی که زن و شوهر دارد بعضی از شعب حساسیت بیشتر نشان می دهند و در بیشتر شعبه های خانواده تهران مرسوم است که از دفترخانه ای که وکالت در طلاق اخذ شده است در خصوص صحت و سقم آن و مدت اعتبار استعلام می شود .


البته این استعلام دستی است به این صورت که اگر دفترخانه مورد نظر همان شهر باشد می توان در یک روز با مراجعه به دفترخانه جواب استعلام دادگاه را اخذ کرد اما اگر دفتر خانه ای که وکالت در طلاق از آن جا گرفته شده است در شهر دیگر باشد بدیهی است که و صدور رای بیشتر طول می کشد مگر این که ضمن عقد نکاح یعنی در سند ازدواج درج شده باشد که در این حالت نیازی به استعلام نیست.


اما متاسفانه بعضی از وکالت های در طلاق به ویژه آن هایی که ضمن عقد و در سند ازدواج از شوهر اخذ شده است دارای نواقصی است و مهم ترین آن ها که مرتبط با این بحث طلاق توافقی چند روز طول میکشد این است زن از شوهر در وکالت در طلاق در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را ندارد.



بعضی از شعب خانواده در این مورد حساسیت ویژه نشان می دهند و اگر در وکالتنامه عبارت مذکور وجود نداشته باشد رای صادر می گردد ولی قطعیت آن موکول به ۴۴ روز بعد خواهد شد یعنی این که امکان ثبت طلاق در این مدت میسر نمی باشد.


به نظر می رسد کسانی که در پی دانستن این هستند که توسط وکیل طلاق توافقی چند روز طول میکشه؟، جواب خود را دریافت کرده باشند.



منبع : گروه وکلای پارسای

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی