گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

اگر درخواست کننده طلاق زنان باشند شرایط ومراحل طلاق چگونه خواهد بود سوال شما در سایت خوب گروه وکلای تهران به خوبی پاسخ داده شده ما هم این مطالب را با شما به اشتراک گذاشته ایم تا هدایت کننده شما در این مسیر پر پیچ وخم باشیم وبهترین راه را انتخاب کنید 




درخواست طلاق از طرف زن و گرفتن مهریه


درخواست طلاق از طرف زن به جز حالتی که در طلاق خلع مطرح می شود و در آن زن ازکل یا بخشی از مهریه خود می گذرد ، در دو صورت دیگر نیز مطرح است . در این دو حالت می خواهیم به بررسی مهریه زن در ضمن طلاق بپردازیم :




۱-مهریه در بحث وکالت در طلاق :

براساس قانون ، ماده۱۱۳۳ قانون مدنی ، حق طلاق با مرد است . مرد می تواند این حق خود را با دادن وکالت به زن بدهد . در این حالت زن وکالتی مطلق و عام دارد که هر زمانی که بخواهد می تواند بدون هیچ دلیلی از مرد طلاق بگیرد . بدیهی است مهریه زن در این حالت قابل مطالبه بوده ونیازی به گذشت از آن نمی باشد .


۲– مهریه در بحث طلاق با استنادبه شرایط ۱۲ گانه :

با استناد و اثبات هریک از شرایط ۱۲ گانه عقد نامه ، زن می تواند از مرد طلاق بگیرد . در این حالت حکم طلاق صادر می شود . لازم نیست که زن برای صدور حکم طلاق با استناد به شرایط ۱۲ گانه از حقوق مالی خود بگذرد . بلکه طی پرونده ای جداگانه موضوع مطالبه مهریه ، می تواند به حقوق مالی خود برسد .


 منبع : گروه وکلای تهران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی