گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

وکیل برای طلاق - طلاق توافقی در دوران عقد


در سایت خوب وکالت طلاق باچگونگی طلاق در دوران عقد آشنا شوید وراه درست را پیش بگیرید 


شرایط طلاق توافقی در دوران عقد

مراحل درخواست طلاق توافقی در دادگاه و مدت زمان انجام طلاق توافقی از ابتدا تا انتها توسط وکیل طلاق توافقی گروه وکلای تهران در شهر تهران 3الی 6 روز کاری طول میکشد.


مراحل درخواست طلاق توافقی با وکیل از ثبت در دفتر الکترونیک قضایی تا صدور رای طلاق توافقی بدون حضور زوجین انجام می شود مگر اینکه یکی از زن یا شوهر تمایل به حضور در دادگاه را داشته باشند و یا به هر دلیلی قاضی دادگاه حضور زوجین یا یکی از آن ها را الزامی کند در خصوص مراحل طلاق توافقی با وکیل باید به این نکته توجه کرد که یک وکیل نمی تواند هم زمان وکالت زن و شوهر را در پرونده طلاق توافقی قبول کند.


و چنین امری امکان پذیر نیست در این موارد دو وکیل از گروه وکلای تهران وکالت طلاق توافقی زوجین را برعهده میگیرد. انجام مراحل طلاق توافقی با وکیل اجباری نیست ولی پرواضح است که بودن وکیل مزایای فراوانی دارد از جمله: سرعت، جلوگیری در تنش و درگیری ، عدم نیازبه مراجعه موکل که ممکن است مانع کار خود او باشد، کیفیت انجام کار با وکیل حفظ و همچنین حقوق موکل بطور کامل حفظ می شود.

فقط در طلاق  با حق وکالت در طلاق داشتن وکیل دادگستری برای شوهر الزامی است. مراحل طلاق توافقی در محضر هم پس از صدور رای طلاق توافقی که به گواهی عدم امکان سازش معروف است بدون حضور زوجین امکان پذیر است وکیل با مراجعه به دفتر رسمی طلاق و با دادن وکالت به سو دفتر و امضاء دفاتر طلاق ، طلاقنامه و شناسنامه مهر خورده زوجین را دریافت میکند.


مراحل طلاق توافقی

پس از دادخواست طلاق، توافقی دردفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست به دادگاه فرستاده می شود و پس از تعیین  شعبه توسط معاون ارجاع مجتمع قضایی خانواده از سوی دادگاه پیامکی حاوی شماره پرونده و شعبه ارسال میگردد با توجه به اینکه معمولا پیامک دادگاه با تاخیر ارسال میگردد بهتر است با کد رهگیری دادخواست ثبت شده به سایت گروه وکلای تهران منتخب پیگیری و دادخواست مراجعه کنید تا از شعبه دادخواست طلاق توافقی ارجاع شده مطع گردید از شرایط طلاق توافقی رضایت پدر زوجه نیست حتی اگر باکره باشد.


در مرحله ی بعد از درخواست طلاق توافقی با مراجعه زوجین یا وکلای آن ها به دادگاه اگر زوجه دوشیزه باشد باید یک قطعه عکس همراه داشته باشد تا دادگاه او را به پزشکی قانونی به جهت معاینه بکارت معرفی کند در شهر تهران مراجعه به پزشکی  قانونی به جهت معاینه بکارت معرفی کند در شهر تهران مراجعه به پزشکی قانونی برای خانم هایی که اظهار می دارند که باکره می باشند.


الزامی است البته راهکار قانونی برای مراجعه نکردن به پزشکی قانونی وجود دارد که میتوانید برای اطلاع از آن به شماره تلفن 77221941 – 021 یعنی شماره ی موسسه حقوقی گروه وکلای تهران تماس بگیرید و از آن راه مطلع شوید. مرحله ی بعدی از مراحل طلاق توافقی در دادگاه معرفی زوجین یا وکلای آن ها به واحد مشاوره است.


واحد مشاوره در بعضی از شهرها در بهزیستی یا مراکز مشاوره خارج از دادگاه است ولی در شهر تهران در هر مجتمع قضایی واحد مشاوره تاسیس شده است در صورت بودن وکیل و عدم تمایل زوجین مرحله مشاوره دادگاه هم بدون حضور ایشان و توسط وکیل انجام خواهد شد.


مرحله ی بعد حضور نزد قاضی شعبه و امضاء صورتجلسه دادگاه است پس از آن باید منتظر ماند تا رای تایپ شود و به امضای قاضی شعبه برسد مرسوم است که رای طلاق توافقی به صورت حضوری به زوجین یا وکلای آن ها در دادگاه ابلاغ می شود و در ذیل آن می نویسند که اعتراضی ندارند و حق تجدید نظر و فرجام خواهی را از خود ساقط میکنند.


یا صدور گواهی عدم امکان سازش و قطعیت آن مرحله بعدی مراجعه به دفتر طلاق است همان طور که می دانید مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش 3 ماه پس از تاریخ قطعیت است در تمام مراحل طلاق توافقی زوجین یا وکلای آنها الزامی است و در صورت پشیمانی یکی از آنها قبل از صدور رای، پرونده بسته خواهد شد بنابراین توافق زوجین از ابتدا تا انتها  می بایستی حفظ شود اگر زنی دوشیزه یا یائسه نباشد برای ثبت  طلاق نیاز به آزمایش عدم بارداری است که امکان اخذ آن از هر بیمارستان یا آزمایشگاهی بلامانع است.


باردار بودن مانع از ثبت طلاق نیست البته باید توجه داشت که در بعضی از مجتمع های قضایی آزمایشگاه تاسیس شده است که زوجه بایستی از آنجا گواهی را اخذ نمایند. وکلای مجرب و پایه یک دادگستری گروه وکلای تهران در پرونده های طلاق توافقی فوری و سایر طلاق ها نهایت تجربه را دارند 


منبع : سایت وکالت طلاق گروه وکلای تهران





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی