گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

گروه وکلای پارسای در سایت خود مطالب کامل وجامع درباره طلاق توافقی آورده اند که ما هم برای شما به اشتراک میگذاریم

طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟/مدارک لازم برای طلاق توافقی/طلاق توافقی و امکان پاک کردن طلاق از شناسنامه/

مشاوره اجباری طلاق توافقی


توجه داشته باشید در صورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی به هر دلیل علاقه و تمایل به طی مراحل مشاوره اجباری را ندارند به اطلاع می رساند در گروه وکلای پارسای کلیه مراحل طلاق توافقی از مشاوره تا اخذ سند طلاق توسط وکلای مجرب انجام می شود.


ابتدا سوال این است که طلاق توافقی چیست؟ به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به عنوان مثال زوجین توافق می کنند زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد یا کل آن رادریافت کند و یا با شرایط توافق شده مهریه پرداخت شود و یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمتی دیگر پرداخت شود. بنابراین تمام موارد توافق در رای دادگاه منعکس خواهد شد و قابلیت اجرا دارد.


رویه گروه وکلای پارسای چنین است که در بدو امر توافقات زن و شوهر از آنها پرسیده میشود و سپس صورتجلسه شده و به امضا ایشان میرسد و در ادامه به وکالت از زوجین رای دادگاه طبق توافق آنها از دادگاه خانواده اخذ میشود.


طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟

طلاق توافقی با توجه به رویه مختلف شعب دادگاه های خانواده در تهران معمولا کمتر از یک ده روز تمام خواهد شد. در طلاق تفاهمی علاوه بر حقوق مالی، حضانت فرزندان، نحوه ملاقات و نفقه فرزندان با توافق در رای دادگاه مشخص می شود.


وکلای پایه یک گروه پارسای با اشراف کامل به مجتمع قضایی های متعدد تهران، طلاق توافقی را با کمترین زمان و منصفانه ترین حق الوکاله برای شما انجام خواهند داد.


نکته: توجه داشته باشید هیچ زن و شوهری بدون رای دادگاه نمی توانند به طور مستقیم به دفتر خانه طلاق مراجعه کنند و هیچ دفتر خانه ای هم نمی تواند طلاق را بدون رای دادگاه ثبت کند.


مدارک لازم برای طلاق توافقی:

عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه و کارت ملی زوجین است. اگر کارت ملی را در دسترس نداشته باشید ولی شماره ملی را بدانید برای ثبت درخواست طلاق توافقی کفایت می کند. در صورت در دسترس نبودن عقدنامه می بایستی به دفترخانه ای که ازدواج کرده اید مراجعه کرده و رونوشت اخذ نمایید.


نکته: در تمام مراحل طلاق توافقی در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد نمی باشد حتی مرحله ثبت طلاق در دفترخانه نیز می تواند با حضور وکیل و بدون حضور زوجین باشد.


نکته: تا قبل از صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) هر کدام از زوجین حتی اگر توافق نامه ، وکالتنامه یا دادخواست را امضاء کرده باشند، در صورت پشیمانی رای طلاق توافقی صادر نمی شود.


اما پس از صدور رای طلاق تفاهمی بر طبق مواد ۳۵ و ۳۶ قانون حمایت خانواده اگر زوج (مرد) پشیمان شود و به دفترخانه برای ثبت طلاق نیاید امکان ثبت طلاق وجود نخواهد داشت مگر این که زن از مرد در ضمن رای دادگاه یا به صورت وکالت در طلاق (حق طلاق) وکالت در مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق داشته باشد.


اما اگر زوجه (زن) بعد از صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) پشیمان شود زوج می تواند بدون حضور او به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت نماید البته باید دانست که در صورتی که طلاق خلعی باشد زوجه می تواند در ایام عده (سه ظهر) از زمان ثبت طلاق به آنچه بذل کرده از مهریه یا غیر آن، مراجعه کند.


توجه داشته باشید که در عمل اگر زوجه یا وکیل او در دفترخانه طلاق برای ثبت حاضر نشوند محضر طلاق از شعبه ای که رای را صادر کرده در این خصوص استعلام میکند و عمده محاکم خانواده اجازه ثبت طلاق بدون رضایت زوجه را نمی دهند.


نکته: در طلاق توافقی خلعی اگر زن باکره و یا یائسه نباشد، از فاصله ثبت طلاق تا پایان عده می تواند به آنچه بذل کرده رجوع کند. برای جلوگیری از این کار می بایستی از دادگاه خواست که در رای گنجانده شود که زن حق رجوع به مابذل ( آنچه را که بذل کرده) را از خود ساقط کرده است -اصطلاح حقوقی است – و یا اینکه مهریه را ابرا کند.


بدیهی است که زن دوشیزه و یا باکره عده ندارد و امکان رجوع هم متصور نیست.


نکته :توافقنامه ای که معمولا برای طلاق توافقی نوشته می شود اگر منجر به ثبت طلاق نشود و یکی از طرفین پشیمان شود اثر حقوقی ندارد و از درجه اعتبار خارج است.


نکته: اگر زن باکره (دوشیزه) باشد دادگاه های تهران فقط گواهی بکارت پزشکی قانونی را معتبر می دانند و اگر باکره نباشد صرف جواب آزمایش عدم بارداری کفایت می کند.


نکته :اگر یک از زوجین وکیل داشته باشد در هیچ یک از مراحل گرفتن طلاق دادگاه نیاز به حضور او نخواهد بود.


طلاق توافقی و امکان پاک کردن طلاق از شناسنامه:

پس از ثبت طلاق، در صورت عدم نزدیکی زوجین با ارائه حکم دادگاه و طلاقنامه به اداره ثبت احوال زوجین می توانند شناسنامه را تعویض کرد و شناسنامه سفید اخذ کرد و در صورت نزدیکی زوجین فقط با ثبت ازدواج بعدی شناسنامه تعویض خواهد شد.


برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد طلاق توافقی به مطالب فراوان و پراکنده که در قسمت سوالات متداول یا دانستنی های حقوقی همین سایت مراجعه کنید. همانطور که میدانید گروه وکلای پارسای صرفا متمرکز در دعوی مرتبط با خانواده می باشند.  در این راستا تمامی مطالب سایت در خصوص حقوق خانواده ، رویه دادگاهها به زبان ساده می باشد.


شایان ذکر است آنچه گفته شد صرفا رویه دادگاه های خانواده تهران است در خصوص سایر شهرستاها بهتر از دادگاه یا وکلای شهر مربوطه کسب اطلاع کنید.


مشاوره اجباری طلاق توافقی

یکی از مراحل طلاق توافقی مشاوره است که بر طبق قانون جدید طلاق توافقی اجباری شده است . توضیح جامع و خلاصه این است که اگر هر کدام از زن و شوهر به هر دلیل در تهران تمایل به حضور در جلسه مشاوره نداشته باشند بدون حضور او و توسط وکیل جلسه برگزار خواهد شد.


در چند ماه اخیر به دلیل افزایش آمار طلاق و صوری بودن مشاوره در دادگاه ها ،قوه محترم قضاییه به درستی درصدد اجباری کردن مشاوره با حضور زوجین در خارج از محیط دادگاه داشته است در حال حاضر از اول آذر ماه ۹۷ زن و شوهری که تصمیم به طلاق توافقی دارند حتی زنی که از شوهر وکالت طلاق دارد بایستی در سامانه تصمیم یا سامانه مداخله در طلاق مراجعه کند و پس از طی مشاوره و اخذ گواهی مربوطه اقدام به طلاق توافقی شود.


اما شرافت و تجربه وکلای پارسای ایجاب میکند که به خوانندگان این سطور خاصه زوجین جوان گوشزد کنیم که طلاق توافقی اولین راه حل مشکلات زناشویی نیست.


منبع:گروه وکلای پارسای 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی