گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

درامر طلاق این سوال پیش می آید که پروسه طلاق ومراحل رسیدگی به آن چقدر هزینه دارد وچه کسی باید این هزینه را پرداخت کند 

در امر طلاق معمولا زوج باید این هزینه را پرداخت کند وبر گردن اوست مگر در شرایطی که متقاضی طلاق زوجه باشد یا طلاق از نوع توافقی باشد که هرکدام شرایط خود را داراست

اگر از وکیل استفاده کنند باز شرایط فرق میکند وحق وزحمه وکیل نیز به این مخارج افزوده میشود


ما اطلاعات کامل را در این مقاله به شما میدهیم تا با آگاهی کامل این مرحله را بگذرانید وکمترین ضرر را داشته باشین


انجام طلاق توافقی کاملا بدون حضور زوجین در مدت زمان 5 روز کاری با حق الوکاله هر وکیل 700 هزار تومان به شرح ذیل:

 


در طلاق توافقی همه چیز به توافق زن و شوهر بستگی دارد و معمولا زن و شوهر پس از توافق در مسائل مربوط به زندگی مشترک از جمله مهریه، نفقه، جهیزیه و در صورت داشتن فرزند مشترک حضانت فرزند، برای طلاق توافقی اقدام میکنند. در صورتیکه زن و مرد متقاضی طلاق توافقی باشند میتوانند مبادرت به اخذ وکیل نمایند.

مراحل طلاق توافقی

ابتدا بین خودتان مذاکره کنید و به این یقین برسید که قصد  انجام طلاق توافقی دارید. (امیدواریم که از این قصد صرف نظر کنید)

خوب اکنون شما نیاز به وقت حضوری دارید تا مدارک خود را تحویل وکیل متخصص امور خانواده و طلاق دهید. (برای دریافت وقت تماس حاصل فرمایید)

پس از تعیین وقت با وکیل زن و مرد باید در این دفتر وکالت و نزد وکیل حاضر شوند و توافقات خود را در خصوص مهریه. نفقه، حضانت فرزندان و … مکتوب نمایند.

وقتی توافقات توسط زن و مرد انجام شد هر یک صورتجلسه تنظیم شده توسط وکیل را امضاء می کنند.

سپس تمام اقدامات بعدی توسط وکلا انجام خواهد شد و حضور در جلسات مشاوره بدون نیاز به زوجین انجام میشود.

در مرحله بعد زوجه باید پس از حضور در آزمایشگاه گواه عدم بارداری دریافت کند و تحویل وکیل بدهد.

در مرحله بعدی با حضور وکلا صیغه طلاق در دفترخانه جاری و در شناسنامه ثبت خواهد شد و سند طلاق  تحویل زن و مرد میشود.

مدارک لازم جهت طلاق توافقی

  • اصل سند ازدواج
  • اصل شناسنامه زن و مرد
  • کپی کارت ملی زن و مرد
  • در صورت نبود اصل سند ازدواج باید رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح دریافت کنید.

هزینه انجام طلاق توافقی

در صورتی که هم زوج و هم زوجه بخواهند برای انجام طلاق در دادگاه حضور نداشته باشند هر یک از زوجین باید یک وکیل انتخاب کنند که پیگیری تمام مراحل طلاق توافقی را انجام دهند. برای انجام و رسیدگی دادگاه هردو نفر وکیل بایستی حضور داشته و به جای موکل پی گیری انجام مشاوره، ثبت دادخواست، جلسه رسیدگی دادگاه، ثبت طلاق در دفترخانه طلاق و ….. را انجام دهند. که وکلای این موسسه تمام مراحل را بدون حضور زوجین انجام می دهند. حق الوکاله هر وکیل 700 هزار تومان است. سایر هزینه ها نیز شامل ثبت دادخواست، مشاوره دادگاه، ثبت طلاق در دفترخانه طلاق و….600 هزار تومان می شود. که ثبت طلاق در دفتر طلاق نیز توسط وکلای زوجین صورت می گیرد.جمع کل هزینه ها از ابتدا تا تحویل مدرک طلاق کلا دو میلیون تومان می شود. و هیچ هزینه دیگری توسط متقاضی پرداخت نمی گردد.



هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟


توجه شود، از مورخ ۱۳۹۷/۹/۱ شرایط طلاق توافقی در تهران تغییر کرده است؛ برای اطلاع از آخرین تغییرات به مطلبسامانه نوبت دهی طلاق و شرایط جدید طلاق توافقی در تهران از اول آذر ۱۳۹۷مراجعه نمایید. (روی عنوان مطلب کلیک کنید)

همانطور که می دانید برای دادن هر دادخواستی در دادگاه می بایستی هزینه دادرسی پرداخت کرد و با توجه به این که امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می گردد هزینه ای نیز این دفاتر که بخش خصوصی محسوب می شوند دریافت می کنند.حال این سوال برای شما پیش می آید که هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟


دادخواست ها و خواسته های آن، از حیث هزینه دادرسی به دو بخش مالی و غیر مالی محسوب می شوند طلاق توافقی نیز یک خواسته غیر مالی نیز محسوب می شود. در حال حاضر هزینه طلاق توافقی جمعا حدود ۱۶۰ هزار تومان می شود.


پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، هزینه دیگری وجود ندارد مگر مشاوره دادگاه، پس از تصویب قانون حمایت خانواده جدید، داوری از طلاق توافقی حذف گردید ولی به جای آن مشاوره اجباری شده است بخش مشاوره دادگاه هم هزینه ای از زن و شوهر دریافت می کند.

این هزینه مشاوره دادگاه در جاهای مختلف کشور و مجتمع های قضایی هر شهر متفاوت است در حال حاضر هزینه مشاوره طلاق توافقی دادگاه ۸۰ هزار تومان جمعا برای هر دو نفر است.


دیگر هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟


پس از صدور حکم (گواهی عدم امکان سازش)، پرداخت هزینه طلاق در محضر (دفترخانه) است تعرفه فعلی دفاتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی خلعی با ده درصد که به حساب دولت ریخته می شود ۴۴۵ هزار تومان است البته هنوز هستند دفترخانه های منصفی که به تعرفه قبلی هزینه را دریافت می کنند. در شهر تهران با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق، هزینه ثبت طلاق در محضر بین ۳۰۰ الی ۵۵۰ هزار تومان می باشد. این مبلغ برای هر کدام از طرفین نیست و جمعا این مبلغ پرداخت می شود. این که هزینه ها را چه کسی باید پرداخت کند بستگی به توافق طرفین دارد.


حق الوکاله طلاق توافقی یا به بیان دیگر ملاک حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی هم بر طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل است به همین دلیل است که اگر شما از هر وکیل در خصوص دستمزد او سوال کنید قیمتی متفاوت خواهد گفت اما با توجه به این که گروه وکلای پارسای سالهاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت دارد.


حق الوکاله طلاق توافقی بسیار منصفانه و مناسب حال موکلین دریافت می شود. در حال حاضر با توجه به شرایط جدید طلاق توافقی در تهران، اگر زوجین کلاس های مشاوره را شرکت کرده باشند و گواهی عدم انصراف از طلاق را داشته باشند حق الوکاله نفری یک میلیون تومان و در صورتی که تمام مراحل از ابتدا یعنی مشاوره بدون حضور زوجین تا صدور رای به عهده ما باشد با تمام هزینه ها تا گرفتن رای قطعی دادگاه نفری یک میلیون پانصد هزار تومان و در مجموع سه میلیون تومان است.


هزینه طلاق توافقی چقدر است


هزینه طلاق توافقی چقدر است، همانطور که می دانید برای ثبت هر دادخواستی در دادگاه لزوماً بایستی هزینه دادرسی پرداخت شود اما با توجه به اینکه امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می گردد، این دفاتر این هزینه را دریافت میکنند.


هر دادخواستی با توجه به خواسته مندرج درآن به دو نوع مالی و غیرمالی تقسیم میشود و مسلماً هزینۀ دادرسی دادخواستی که خواستۀ آن مالی است با دادخواستی که خواستۀ غیرمالی دارد، متفاوت است. در خصوص موضوع بحث ما که هزینۀ طلاق توافقی است بایستی متوجه این موضوع باشید که طلاق توافقی یک خواسته غیر مالی به حساب می آید و از این رو هزینۀ دادرسی طلاق توافقی۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.


پس از ثبت طلاق توافقی و ارجاع آن به دادگاه خانواده، وقت رسیدگی تعیین شده و به طرفین ابلاغ می‌گردد. در قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱ مرحله داوری از تشریفات مربوط به طلاق توافقی حذف شده و به جای آن مرحله مشاوره اجباری شد. مرکز مشاوره خانواده منحصراً به ارائه خدمات مشاوره ای به متقاضیان طلاق توافقی یا انجام مواردی که از سوی مراجع قضایی ارجاع می‌شود اقدام می‌کنند و دادگاه خانواده می تواند در صورت لزوم با مشخص کردن موضوع اختلاف و تعیین مهلت، نظر مرکز فوق را در مورد امور و دعاوی خانوادگی خواستار شود.


مرکز مذکور ضمن ارائه خدمات مشاوره به زوجین و سعی در سازش طرفین، خواسته ‌های دادگاه را در مهلت مقرر اجرا و در صورت حصول سازش به تنظیم سازش نامه مبادرت و در غیر اینصورت نظر کارشناسی خود در مورد علل و دلایل عدم سازش را به طور مکتوب و مستدل به دادگاه اعلام می‌کند و دادگاه با ملاحظه نظریه کارشناسی مرکز مشاوره خانواده مبادرت به صدور رأی می نماید . در حال حاضر هزینۀ مشاوره به زوجین در مراکز مشاوره خانوادۀ شهرها و مجتمع هایی مختلف، متفاوت است.


در شهر تهران این هزینۀ مشاوره در مراکز مذکور چیزی حول و حوش  ۶۰ الی ۸۰ هزار تومان جمعاً برای هر دو نفر است. با توجه به مادۀ ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده مصوب ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ پرداخت هزینه مشاوره مطابق تعرفه با خواهان و در طلاق های توافقی بر عهده زوجین است و در مورد افراد بی بضاعت مطابق حکم ماده ۵ قانون حمایت از خانواده عمل خواهد شد.  ماده ۵ قانون حمایت از خانواده چنین بیان می دارد : در صورت عدم تمکن مالی هر یک از اصحاب دعوا، دادگاه می‌تواند پس از احراز مراتب و با توجه به اوضاع و احوال، وی را از پرداخت هزینه دادرسی، حق الزحمه کارشناسی، حق الزحمه داوری و سایر هزینه ها معاف یا پرداخت آنها را به زمان اجرای حکم موکول کند. همچنین در صورت اقتضاء ضرورت یا وجود الزام قانونی دایر بر داشتن وکیل، دادگاه حسب مورد رأساً یا به درخواست فرد فاقد تمکن مالی، وکیل معاضدتی تعیین می کند.


هزینه طلاق توافقی به چه صورت می باشد :

پس از اینکه مرحله مشاورۀ زوجین در مرکز مشاوره خانواده به پایان رسید، دادگاه با توجه به نظریه کارشناسی مرکز مشاوره خانواده مبادرت به صدور گواهی عدم امکان سازش می کند و پس از اینکه این گواهی توسط دادگاه صادر شد هزینه بعدی مربوط به دفترخانه رسمی طلاق است که در این دفترخانه صیغه طلاق جاری و ثبت می‌شود. برای ثبت طلاق در دفترخانه تعرفه کلی ۱۹۰َ هزار تومانی وجود دارد. اما در حال حاضر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق در شهر تهران با مبالغ کمتر از ۲۵۰ هزار تومان حاضر به ثبت طلاق نمی شوند. خلاصه اینکه در شهر تهران با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق هزینه ثبت طلاق ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد  و این مبلغ پایه هر کدام از زوجین نیست بلکه جمعاً این مبلغ برای هر دوی زوجین در نظر گرفته شده است و اینکه این هزینه را چه کسی پرداخت کند نیز بستگی به توافق طرفین دارد.


نکته دیگر اینکه در خصوص طلاق توافقی اینست که زوج و زوجه نمی توانند به یک وکیل وکالت دهند و به عبارت دیگر یک وکیل دادگستری نمی تواند هم وکالت زوج و هم وکالت زوجه را در خصوص طلاق توافقی بر عهده بگیرد لذا اگر برای انجام طلاق توافقی هیچ یک از زوج و زوجه تمایل به حضور در مراحل مختلف دادگاه را نداشته باشند باید هر یک وکیل جداگانه ای داشته باشند به همین خاطر می توانند در صورت توافق، هر دو به وکلای مجرب و متخصص دعاوی خانوادگی گروه وکلای تهران برای انجام این کار اعطای وکالت نمایند، در این صورت وکلای گروه وکلای تهران تشریفات و پروسه مورد نظر را انجام داده و در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت، حکم طلاق را گرفته و بعد از ثبت آن در دفترخانه، طلاقنامه تحویل زوجین می گردد.


هزینه طلاق توافقی توسط وکیل :

حق الوکاله طلاق توافقی طبق آیین نامۀ تعرفۀ حق الوکالۀ وکلای دادگستری و توافق وکیل و موکل است و به همین خاطر است که اگر شما از هر وکیلی در خصوص دستمزد بابت طلاق توافقی سوال کنید، ممکن است قیمت های متفاوتی به شما بگویند؛ چرا که این موضوع با توجه به سابقه وکیل طلاق توافقی، تجربه و تعداد پرونده های موفق در این زمینه و فرایند پیشبرد پرونده، متفاوت است. در واقع هرچه وکیل خانواده مورد انتخاب موکل مجرب تر باشد به مثابۀ آن قاعدتاً هزینه وکالت نیز بیشتر می‌شود. البته در این مورد نیز بایستی به توافق وکیل و موکل توجه کرد. برای اطلاع از هزینه وکیل طلاق توافقی و اطلاع از روند کار و پیشبرد پرونده با گروه وکلای تهران تماس حاصل فرمائید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی