گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

متاسفانه آمار طلاق توافقی بسیار بالاست ومراحل آن ساده وکوتاه هست پس میتواند یک تصمیم عجولانه ای باشد که گرفته شده وپشیمانی در پی داشته باشد چه در مورد خود طلاق چه درمورد توافقاتی که انجام شده

در این طلاق چون خانواده در جریان امور قرار نمیگیرند پس از مشاوره وپا درمیانی آنها هم خبری نیست پس هم حمایتشان وهم مشورتشان را از دست میدهند که این خود یکی دیگر از پشیمانی ها میتواند باشد 

غرور بیجا /تصمیم عجولانه/عصبانیت زود گذر/راحت بودن مراحل طلاق/کوتاه بودن زمان طلاق همه ی معایبی هستند که بر این طلاق وارد است وموجبات پشیمانی زوجین را دارد که در اینجا به آن میپردازیم 


معایب طلاق توافقی

۱) معمولا بعد از گرفتن حکم عدم سازش از سوی دادگاه، بعضی از زوج ها به دفتر طلاق مراجعه نمی کنند تا طلاق خود را به ثبت برسانند، بنابراین علاوه بر توافقاتی که در هنگام طلاق توافقی زن و مرد انجام می دهند، باید این مورد هم به صورت توافقی برطرف نمایند تا در هنگام طلاق دچار مشکل نشوند.


۲) بسیاری از زنان پس از طلاق توافقی به دلیل اینکه حاضر شده‌اند از بسیاری حقوق خود بگذرند دچار پشیمانی و نارضایتی می‌شوند.


۳) در این طلاق استفاده دوطرف از آراء و مشاوره افراد متخصص و شاید خانوده و دوستان محروم هستند.


۴) اگر طلاق توافقی مبتنی بر کدورت های آنی و اختلافات کوچک قابل حل باشد آنگاه مبنای درستی برای طلاق نخواهد بود، به ویژه اگر ازدواج ثمره یا کودکانی را داشته باشد



تاثیرات منفی توافقی بودن طلاق ها

 


 متاسفانه آمار طلاق توافقی روز به روز در حال افزایش است و زوجینی که به این صورت از هم جدا می شوند بسیار زیاد شده اند!



در دنیای امروز به راحتی زوج های جوان پس از دعوا برسر یک موضوع پیش پاافتاده توافق می کنند که جدا شوند و متأسفانه این امر در زمانی بسیار کوتاه انجام می شود.


امروز آمار بالای طلاق های توافقی نگران کننده است، چرا که در جامعه اسلامی، خانواده نهادی ارزشمند برای رسیدن به آرامش، تربیت فرزندان و رشد و شکوفایی است و از هم پاشیدن آن،از فروپاشی ارزش های اجتماعی و تربیتی جامعه حکایت دارد. ‏


پشیمانی های بی سود در طلاق های توافقی‏


فرشته روح افزا معاون شورای فرهنگی زنان کشور از روند آسان طلاق های توافقی در دادگاه ها انتقاد می کند و می گوید: یکی از مشکلات طلاق های توافقی این است که در این گونه طلاق ها، زوجین خانواده ها را مطلع نمی کنند و خانواده و بستگان وقتی متوجه ماجرا می شوند که کار تمام شده است و از اینرو پادرمیانی برای حل مشکل دیگر فایده ای ندارد. ‏


وی می افزاید: نکته جالب اینجاست که بسیاری از زوجین بعد از طلاق توافقی، پشیمان می شوند، چون این کار می تواند در پی یک عصبانیت یا موارد جزیی دیگر صورت گیرد که دو طرف به عواقب آن فکر نکرده باشند، اما متأسفانه وقتی طلاق انجام شد بازگشت زوجین به زندگی مشترک، سخت تر می شود.


معاون شورای فرهنگی زنان کشور با اشاره به روند آسان طلاق های توافقی در دادگاه ها، اضافه می کند: برای طلاق توافقی زوجین حتی در یک نیمه روز هم می توانند با یک مرخصی ساعتی از هم طلاق بگیرند؛ حال آن که آسان شدن طلاق های توافقی موضوع مهم و خطرناکی است که نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه باید فکری برای آن کنند.


روح افزا یادآور می شود: با این آسان شدن طلاق، قبح آن نیز به راحتی ریخته شده است، چه بسا زمانی که ما برای خرید یک لباس می گذاریم، از زمانی که به همه مراحل انجام یک طلاق توافقی اختصاص می یابد بیشتر است، یعنی ممکن است ما یکی دو روز برای خرید کفش و لباس وقت بگذاریم و بگردیم، ولی این طوری یک زندگی مشترک که با هزاران زحمت آغاز شده است، به راحتی پایان می یابد و بسیاری از افراد تحت تاثیر یک تصمیم غلط قرار می گیرند.‏


وی با بیان اینکه در این روش آسان، زشتی و بدی طلاق توافقی به چشم نمی آید و این کار به صورت یک امر عادی و در جامعه مطرح می شود که آسیب های زیادی به بار می آورد، تاکید می کند: آمار نشان می دهد در میان طلاق های صورت گرفته در کشور، آمار طلاق های توافقی بالاترین است که یک خطر بزرگ برای جامعه به حساب می آید.‏



مضرات طلاق توافقی

مضرات طلاق توافقی.امروزه آمار بالای طلاق توافقی نگران کننده است چرا که در جامعه اسلامی، خانواده نهادی ارزشمند برای رسیدن به آرامش تربیت فرزندان و رشد شکوفایی است و از هم پاشیدن آن بی ارزشی ارزش های اجتماعی و تربیتی جامعه حکایت دارد.


مقام شورای فرهنگی زنان کشور از روند آسان طلاق های توافقی در دادگاه ها انتقاد می کند و می گوید یکی از مشکلات طلاق های توافقی این است که در این گونه طلاق های زوجین خانواده ها را مطلع نمی کنند و خانواده و بستگان وقتی متوجه ماجرا  می شوند که کار تمام شده است و از این رو پادر میانی آن ها برای حل مشکل دیگر فایده ای ندارد.


وی افزود نکته جالب اینجاست که بسیاری از زوجین بعد از طلاق توافقی پشیمان می شوند چون اینکار می تواند در پی یک عصبانیت یا موارد جزئی صورت بگیرد که دو طرف به عواقب آن فکر نکرده باشند. اما وقتی طلاق انجام شد بازگشت به زندگی مشترک سخت تر می شود.


مضرات طلاق توافقی.برای طلاق توافقی زوجین حتی در یک نیمه روز هم می توانند با یک مرخصی ساعتی از هم طلاق بگیرند. چه بسا زمانی که ما برای خرید یک دست لباس می گذراریم بیشتر از زمانی است که ما برای زندگی خود تصمیم می گیریم. زندگی که با هزاران زحمت آغاز شده به راحتی پایان می یابد و بسیاری از افراد را تحت تأثیر یک تصمیم غلط قرار می دهد.


درمیان طلاق های صورت گرفته در کشور آمار طلاق توافقی بالاترین رقم را دارد که یک خطر بزرگ برای جامعه به حساب می آید. هر طلاق با خود ۷۰آسیب اجتماعی وارد جامعه می کند و بااین آمار خطرناک طلاق، خطرناک تر از آن آمار طلاق های عاطفی است.


دراین نوع طلاق زوجین همدیگر را تحمل می کنند و به آن طلاق زرد و خاموش گفته می شود.


در نوشته های قبل مطالبی در مورد طلاق توافقی بدون وکیل،شرایط طلاق توافقی به چه صورت است،مراحل طلاق توافقی در دوران عقد،حضانت فرزند در طلاق توافقی به شما ارائه دادیم.


مضرات طلاق توافقی در جامعه

مضرات طلاق توافقی.برای شیرین سازی زندگی مشترک، احترام متقابل یکی از ساز و کارها به حساب می آید. صدا کردن همدیگر به اسم کوچک و همراه با کلمات محبت آمیز، مشورت کردن ،سلام کردن و تشکر از همسر است. احترام به زن در نگاه اسلام، احترام به خداست و در دستورات دینی ما احترام مرد به زن بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.


یکی از علل افزایش طلاق وجود پرونده های زیاد در دستگاه قضاست. قضات به دلیل ازدیاد پرونده ها و ارائه بیلان کار به مسئولان بالاتر، تمایل دارند هرچه زودتر رأی صادر کنند. دادگاه ها نباید در موضوع طلاق شتاب داشته باشند و با این عنوان که طلاق توافقی است در یک جلسه مجوز آن را صادر کنند.


مضرات طلاق توافقی.برای کاهش آمار طلاق مشاوره می تواند در تمامی مراحل زندگی راهگشا باشد و راهنمایی مشاوران مانع از طلاق شود. هر خانواده باید یک مشاور داشته باشد. مشاوران می توانند مرد کاران اجتماعی و روانشناسان باشند.


بسیاری از افراد هدف از ازدواج را فراموش کرده اند و این درحالی است که باید قبل از ازدواج با مشاوران خانواده به این حقیقت دست یابند که ازدواج انتخاب یک همراه برای یک عمر زندگی است. امروزه عوامل مؤثر بر طلاق توافقی ماهواره ها و فضای مجازی عدم آگاهی ،کم بودن شناخت قبل از ازدواج زوجین از یکدیگر، اعتیاد به مواد مخدر، بالا رفتن سطح توقعات و پایین آمدن سطح تحمل زوج های جوان و مهارت های زندگی مهمترین عوامل می باشند.


مشکلات اکثر زنان بعد از طلاق بیشتر می شود

اغلب زنانی که طلاق را تجربه کرده اند حاضرند تا با بازگشت به شرایط گذشته آرامشی هرچند مخدوش و دچار مشکلات عدیده را بر زندگی بعنوان یک زن مطلقه ترجیح دهند.


به گزارش " رویداد" طلاق یک بدعت اجتماعی است و به عنوان ابزاری اجتماعی در مواجه با شکست در ازدواج به کار گرفته می شود. غالبا در فرآیند طلاق یکی از طرفین، درگیری های عاطفی و رنج بیش تری را متحمل می شود و به مدت طولانی تری در بحران به سر می برد.

طلاق نه تنها اثرات اقتصادی منفی بسیاری برای خانواده دارد بلکه این اثرات در تک تک سلول های اجتماعی رخنه می کند و حتی خانواده های سالم، ناخودآگاه در اجتماع تحت تاثیر عوارض طلاق قرار می گیرند.

درجامعه ما،‌واقعیت زندگی زنان مطلقه در زیر انبوهی از باورهای غلط و مشکل زا نادیده گرفته می شود، درصد زیادی از زنان مطلقه، قضاوت های تنگ نظرانه افراد جامعه نسبت به طلاق و زنان مطلقه را باور داشته و احساس بیگانگی، ناامنی و ناراحتی را در خود به وجود می آورد.

نیازهای اقتصادی چنین می طلبد که زنان مطلقه با تشکیل خانواده جدید به ترمیم روحی و رفع نیازمندی های خود بپردازند. اما چنین شرایطی در جامعه ما امکان پذیر نیست، به علت چنین محدودیتی احتمال ورود زنان مطلقه به فعالیت های بزهکارانه به سبب نیازهای مالی و جنسی افزایش می دهد.


موضوع دیگر آن است که با توجه به اینکه بسیاری از طلاق‌ها در اوایل زندگی اتفاق می‌افتد می‌توان انتخاب‌های غلط و نادرست را مهم‌ترین دلیل طلاق‌‌ها عنوان کرد. گاهی توجه به ظواهر زندگی آنچنان زیاد می‌شود که اصل برقراری ازدواج و زندگی مشترک را از بین می‌برد.

البته این نکته قابل توجه است که برخی از افراد بر اثر احساساتی شدن تصمیم به انتخاب همسر می‌کنند که این امر کاری بسیار اشتباه است؛ زوجین باید قبل از ازدواج به روحیات و خلقیات همدیگر کاملاً آگاه باشند.


طلاق راه حل آخر نیست


برخی از زوجین به خصوص زنان معمولاً با بروز مسایل کوچک و گاهی بی‌ارزش طلاق را انتخاب می‌کنند. 


زوجین باید بدانند طلاق راه‌حل مناسب و خوبی برای رهایی از مشکلات نیست. طلاق شاید ظاهراً مشکلی را حل کند ولی مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد می‌کند،‌ بنابراین زوجین باید به این نکته توجه داشته باشند‌ که طلاق بهترین راه‌حل نیست.


یکی از زنان مطلقه در گفتگو با خبرنگار رویداد گفت: طلاق در واقع مشکلی را از بین نمی‌برد و فقط نوع مشکلات فرد را تغییر می‌دهد و در بسیاری از موارد مشکلات بعد از طلاق سخت‌تر از مشکلات قبل از طلاق است.


زنان و کودکان طلاق در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتری نسبت به مردان قرار دارند افسردگی و به دنبال آن مشکلات روحی از جمله کوچکترین آسیب‌های اجتماعی بعد از طلاق است.


بسیاری از زنان مطلقه بعد از جدایی با والدین خود زندگی می‌کنند ولی برخی از زنانی که متارکه می‌کنند، مکان مناسبی برای گذران زندگی ندارند و حتی افرادی هم که به طور مستقل زندگی می‌کنند، ‌مشکلات خاص خود را دارند.


گاهی برخی سوءتفاهم‌ها و توقعات نابجا باعث بروز مشکلات جدی در زندگی‌های مشترک می‌شود که در این شرایط، مراجعه به مراکز مشاوره خانواده می‌تواند بسیاری از این مسائل را حل کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی