گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

درامر طلاق توافقی همه چیز با توافق طرفین سپری میشود گاه زوجین توافق میکنند که یکی از آنها تمام هزینه ها را بپردازد در غیر این صورت هزینه ها نصف میشود وهر دوبه یک میزان میپردازند

هر مرحله از ثبت نام گرفته تا کلاس مشاوره هزینه ی دادرسی همه وهمه باید به صورت مساوی پرداخت گردد

درهر شهر وهر دفتر خانه قیمت ها متغیر است پس باید قبل از اقدام از قیمتها مطمئن شد 

بنا بر قانون وحقوقی که در عقدنامه ها ذکر میشود وخواهان بودن ویا خواسته بودن هزینه ها متفاوت وپرداخت کننده مشخص میشود مگر با توافق که این هزینه ها نصف میشود که در اینجا به تمام اینها به صورت مشروح میپردازیم


هزینه طلاق توافقی به عهده کیست

همه ما اطلاع داریم که هر دادخواستی که در دادگاه مطرح می شود، متحمل هزینه های دادرسی به فرد است. به علاوه اینکه با ورود دفاتر الکترونیک قضایی به پروسه ثبت دادخواست ها، هزینه ای نیز باید برای انجام خدمات توسط این دفاتر پیش بینی نمود. هزینه های دادرسی دادخواست ها بر اساس دو نوع مالی و غیر مالی تعیین می شوند. طلاق توافقی نیز در زمره خواسته های غیر مالی به حساب می آید. هزینه وکیل طلاق توافقی هزینه های دادرسی را نیز شامل می شود. در واقع می توان گفت هزینه دادرسی یکی از هزینه های عمده از ثبت درخواست طلاق تا ثبت موضوع طلاق در دفاتر است.


زمانی که حکم طلاق توافقی و یا گواهی عدم امکان سازش گرفته شد، برای ثبت آن می بایست زوجین و  یا در صورت داشتن وکیل ،  وکلای آنها به دفترخانه طلاق جهت ثبت طلاق توافقی مراجعه کنند.


هزینه ثبت طلاق برای خدماتی که از طرف دفاتر طلاق به طرفین ارائه می گردد تعرفه هایی مورد تصویب قرار گرفته است که معمولا دفاتر ثبت طلاق در این خصوص به صورت سلیقه ای عمل می نمایند. بدین معنی که قیمت های متفاوتی برای ثبت طلاق دریافت می کنند، هزینه ثبت طلاق از سقف ۲۰۰ تا  ۳۵۰هزار تومان است ، توصیه میشود قبل از انجام کار از میزان هزینه ها ی ثبت طلاق در دفترخانه ی مربوطه اطلاعات بدست آورید.


سایر هزینه های طلاق توافقی

یکی دیگر از هزینه هایی که پس از تصویب قانون جدید حمایت از خانواده به هزینه طلاق توافقی اضافه شد، حق مشاوره ای است که باید به مراکز مشاوره خانواده پرداخته شود. پس از تصویب قانون جدید، مرحله داوری از روند طلاق توافقی حذف گردید و به جای آن لزوم تأییدیه مراکز مشاوره خانواده مطرح شد. هزینه مشاوره با توجه به مراکز مشاوره مورد انتخاب زوجین در هر شهر و منطقه ای متفاوت است و پیش از مراجعه به هر واحد مشاوره، به صورت تلفنی می توان از هزینه های آن اطلاع پیدا کرد.


صدور گواهی عدم امکان سازش زوجین در دادگاه هزینه ای را در بر ندارد. اما برای نهایی شدن فرآیند طلاق توافقی، ثبت طلاق در دفترخانه های رسمی ازدواج و طلاق الزامی است. این دفترخانه ها، همانند دفترخانه های ثبت ازدواج، با توجه به سابقه و شهر و تعداد مراجعین و … هزینه های مختلفی دارند که قبل از ثبت طلاق می توان از آنها جویا شد.


هزینه وکیل طلاق توافقی بر عهده کیست؟

همانطور که می دانیم به صورت عادی و طبق قانون جمهوری اسلامی و شرع اسلام، تنها مرد حق طلاق دارد، مگر آنکه زن ضمن عقد تقاضای حق طلاق نموده باشد یا اینکه زوجین اقدام به طلاق توافقی نمایند. در مورد دعوای طلاق همچون سایر دعاوی، هزینه دادرسی بر عهده خواهان است.


اما در صورتی که طلاق به صورت توافقی مطرح شود، هزینه دادرسی بر عهده هر یک از زوجین است که دادخواست انجام طلاق را ارائه داده باشد و در صورتی که دادخواست از سوی هر دوی آنها مطرح شده باشد، هزینه به صورت نصف نصف بر عهده هر دوی زوجین است. اما در صورتی که مرد اقدام به پرداخت نفقه و مهریه ننماید، زن می تواند ضمن ارائه دادخواست مطالبه نفقه و مهریه، حق الوکاله مطالبه مهریه را نیز از مرد مطالبه نماید، مشروط به آنکه خواسته خود را در دادخواست ذکر نموده باشد.


همانطور که می دانید برای دادن هر دادخواستی در دادگاه می بایستی هزینه دادرسی پرداخت کرد و با توجه به این که امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می گردد هزینه ای نیز این دفاتر که بخش خصوصی محسوب می شوند دریافت می کنند.حال این سوال برای شما پیش می آید که هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟


دادخواست ها و خواسته های آن، از حیث هزینه دادرسی به دو بخش مالی و غیر مالی محسوب می شوند طلاق توافقی نیز یک خواسته غیر مالی نیز محسوب می شود. در حال حاضر هزینه طلاق توافقی جمعا حدود ۱۶۰ هزار تومان می شود.


پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، هزینه دیگری وجود ندارد مگر مشاوره دادگاه، پس از تصویب قانون حمایت خانواده جدید، داوری از طلاق توافقی حذف گردید ولی به جای آن مشاوره اجباری شده است بخش مشاوره دادگاه هم هزینه ای از زن و شوهر دریافت می کند.

این هزینه مشاوره دادگاه در جاهای مختلف کشور و مجتمع های قضایی هر شهر متفاوت است در حال حاضر هزینه مشاوره طلاق توافقی دادگاه ۸۰ هزار تومان جمعا برای هر دو نفر است.


دیگر هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟


پس از صدور حکم (گواهی عدم امکان سازش)، پرداخت هزینه طلاق در محضر (دفترخانه) است تعرفه فعلی دفاتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی خلعی با ده درصد که به حساب دولت ریخته می شود ۴۴۵ هزار تومان است البته هنوز هستند دفترخانه های منصفی که به تعرفه قبلی هزینه را دریافت می کنند. در شهر تهران با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق، هزینه ثبت طلاق در محضر بین ۳۰۰ الی ۵۵۰ هزار تومان می باشد. این مبلغ برای هر کدام از طرفین نیست و جمعا این مبلغ پرداخت می شود. این که هزینه ها را چه کسی باید پرداخت کند بستگی به توافق طرفین دارد.


حق الوکاله طلاق توافقی یا به بیان دیگر ملاک حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی هم بر طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل است به همین دلیل است که اگر شما از هر وکیل در خصوص دستمزد او سوال کنید قیمتی متفاوت خواهد گفت اما با توجه به این که گروه وکلای پارسای سالهاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت دارد.


حق الوکاله طلاق توافقی بسیار منصفانه و مناسب حال موکلین دریافت می شود. در حال حاضر با توجه به شرایط جدید طلاق توافقی در تهران، اگر زوجین کلاس های مشاوره را شرکت کرده باشند و گواهی عدم انصراف از طلاق را داشته باشند حق الوکاله نفری یک میلیون تومان و در صورتی که تمام مراحل از ابتدا یعنی مشاوره بدون حضور زوجین تا صدور رای به عهده ما باشد با تمام هزینه ها تا گرفتن رای قطعی دادگاه نفری یک میلیون پانصد هزار تومان و در مجموع سه میلیون تومان است.



هزینه طلاق توافقی به چه صورت می باشد :

پس از اینکه مرحله مشاورۀ زوجین در مرکز مشاوره خانواده به پایان رسید، دادگاه با توجه به نظریه کارشناسی مرکز مشاوره خانواده مبادرت به صدور گواهی عدم امکان سازش می کند و پس از اینکه این گواهی توسط دادگاه صادر شد هزینه بعدی مربوط به دفترخانه رسمی طلاق است که در این دفترخانه صیغه طلاق جاری و ثبت می‌شود. برای ثبت طلاق در دفترخانه تعرفه کلی ۱۹۰َ هزار تومانی وجود دارد. اما در حال حاضر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق در شهر تهران با مبالغ کمتر از ۲۵۰ هزار تومان حاضر به ثبت طلاق نمی شوند. خلاصه اینکه در شهر تهران با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق هزینه ثبت طلاق ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد  و این مبلغ پایه هر کدام از زوجین نیست بلکه جمعاً این مبلغ برای هر دوی زوجین در نظر گرفته شده است و اینکه این هزینه را چه کسی پرداخت کند نیز بستگی به توافق طرفین دارد.


نکته دیگر اینکه در خصوص طلاق توافقی اینست که زوج و زوجه نمی توانند به یک وکیل وکالت دهند و به عبارت دیگر یک وکیل دادگستری نمی تواند هم وکالت زوج و هم وکالت زوجه را در خصوص طلاق توافقی بر عهده بگیرد لذا اگر برای انجام طلاق توافقی هیچ یک از زوج و زوجه تمایل به حضور در مراحل مختلف دادگاه را نداشته باشند باید هر یک وکیل جداگانه ای داشته باشند به همین خاطر می توانند در صورت توافق، هر دو به وکلای مجرب و متخصص دعاوی خانوادگی گروه وکلای تهران برای انجام این کار اعطای وکالت نمایند، در این صورت وکلای گروه وکلای تهران تشریفات و پروسه مورد نظر را انجام داده و در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت، حکم طلاق را گرفته و بعد از ثبت آن در دفترخانه، طلاقنامه تحویل زوجین می گردد.


هزینه طلاق توافقی توسط وکیل :

حق الوکاله طلاق توافقی طبق آیین نامۀ تعرفۀ حق الوکالۀ وکلای دادگستری و توافق وکیل و موکل است و به همین خاطر است که اگر شما از هر وکیلی در خصوص دستمزد بابت طلاق توافقی سوال کنید، ممکن است قیمت های متفاوتی به شما بگویند؛ چرا که این موضوع با توجه به سابقه وکیل طلاق توافقی، تجربه و تعداد پرونده های موفق در این زمینه و فرایند پیشبرد پرونده، متفاوت است. در واقع هرچه وکیل خانواده مورد انتخاب موکل مجرب تر باشد به مثابۀ آن قاعدتاً هزینه وکالت نیز بیشتر می‌شود. البته در این مورد نیز بایستی به توافق وکیل و موکل توجه کرد. برای اطلاع از هزینه وکیل طلاق توافقی و اطلاع از روند کار و پیشبرد پرونده با گروه وکلای تهران تماس حاصل فرمائید.


سایر هزینه های ثبت طلاق توافقی

برای ارائه هر دادخواستی در دادگاه باید هزینه دادرسی پرداخت کرد و با توجه به این نکته که امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می گردد، این دفاتر که بخش خصوصی محسوب می شوند نیز هزینه ای دریافت می کنند.


دادخواست ها و خواسته های آن، از حیث هزینه بررسی به دو بخش مالی و غیر مالی تقسیم می شوند. طلاق توافقی یک دادخواست غیر مالی محسوب می شود. در حال حاضر هزینه دادرسی طلاق توافقی چیزی در حدود ۱۴۰ الی ۱۵۰ هزار تومان است و پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، هزینه دیگری وجود ندارد.


به جز مشاوره دادگاه، پس از تصویب قانون حمایت خانواده جدید، داوری از طلاق توافقی حذف گردید، درواقع به جای آن مشاوره اجباری شده است. بخش مشاوره دادگاه نیز هزینه ای از زن و شوهر دریافت می کند. این هزینه مشاوره دادگاه در جاهای مختلف کشور و مجتمع های قضایی هر شهر متفاوت است، در حال حاضر هزینه مشاوره طلاق توافقی در تهران ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان است.


هزینه ی دیگر،  هزینه طلاق توافقی پس از صدور حکم (گواهی عدم امکان سازش)، پرداخت هزینه طلاق در محضر (دفترخانه) میباشد. تعرفه فعلی دفاتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی خلعی ۱۹۰ هزار تومان است، که می توان گفت هیچ دفترخانه ای با چنین مبلغی طلاق را ثبت نمی کند. در شهر تهران با توجه به نرخ و محل دفترخانه طلاق، هزینه ثبت طلاق در محضر بین ۲۵۰ الی ۳۵۰  هزار تومان می باشد که معمولا ۳۰۰ هزار تومان دریافت می شود.


حق الوکاله طلاق توافقی یا همان هزینه ی  وکیل برای طلاق توافقی هم بر طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل است.


پرداخت نفقه در طلاق توافقی

نفقه یکی از حقوق مسلم زن است که شامل هزینه تمامی نیازهای روزمره و متعارف وی برای زندگی از قبیل هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، محل زندگی، وسایل زندگی و هزینه های درمانی می شود. نفقه مبلغ خاصی نداشته و میزان آن بر اساس عرف زمان و مکان و شرایط اجتماعی و خانوادگی زن تعیین می شود و قانون، مرد را مکلف به پرداخت آن می نماید.


پرداخت نفقه در هر صورتی به مرد واجب است مگر آنکه زن از وظایف خود سرپیچی نموده و در واقع از شوهر خود تمکین ننموده باشد. در صورت طلاق توافقی، زن و مرد می توانند، مرد باید تا پایان عده زن که سه ماه و ده روز می باشد، نفقه وی را پرداخت نماید که زوجین می توانند در مورد مبلغ آن با یکدیگر توافق کنند.


در صورت بروز مشکل در زمینه طلاق توافقی، می توانید از مشاوره های وکیل خانواده مورد اطمینان خود در گروه وکالت حقوقی امور خانواده موسسه حقوقی پندار از طریق ارسال فرم درخواست مشاوره یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی