گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

گروه وکالت مجد

در این بلاگ تمامی اخبار و مطالب مرتبط با گروه وکالت مجد در دسترس شماست

  • ۰
  • ۰

دراین مقاله هرآنچه که درمورد هزینه وزمانی که باید سپری شود تا طلاق توافقی به ثبت برسد با شما به اشتراک میگذاریم انجام هر کار هزینه وزمان مربوط به خود رامیطلبد امر مهمی چون طلاق هم که جایگاه خود را دارد زوجین باتوافقی که باهم میکنن ومراحلی که دادگاه برای ایشان مشخص میکنند این مهم را میگذرانند دادخواست طلاق میتواند ازسوی یکی ازطرفین یا هر دوی آنها ارسال گردد که هزینه ها تقسیم وبه طرفین ابلاغ میشود هر کار قانونی واداری مراحل وپروسه مربوط به خود رادارد وطلاق توافقی هم شامل میشود که زوجین باید آن را گذرانده تا بتوانند با توافق وزیر نظر دادگاه مربوطه قانونی طلاق صورت بگیرد


هزینه طلاق توافقی

هزینه های طلاق توافقی به طور معمول شامل مواردی نظیر هزینه ثبت دادخواست، هزینه مشاوره خانواده در دادگاه، هزینه طلاق توافقی در محضر و هزینه یا حق الوکاله وکیل طلاق توافقی می باشد. با توجه به اینکه طلاق توافقی به صورت توافقی بوده، هزینه دادرسی طلاق توافقی برعهده هریک از طرفین است که دادخواست را مطرح می کند و در صورتی که دادخواست از سوی هر دو نفر ارائه داده شود این هزینه طلاق توافقی بین آنها تقسیم خواهد شد. پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی و تعیین شعبه دادگاه و با توجه به اینکه داوری از طلاق توافقی حذف گردیده و جای آن را مشاوره خانواده گرفته است، واحد مشاوره دادگاه نیز هزینه ای بابت حق مشاوره طلاق توافقی از زوجین دریافت می کند که این هزینه در شهرهای مختلف کشور و مجتمع های خانواده متفاوت می باشد.


هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

 

هزینه طلاق توافقی به تفکیک شامل موارد ذیل است:

 


الف) هزینه ۵ جلسه مشاوره و اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق

 


هزینه مربوط به مشاوره در مراکز مشاور خانواده جهت اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق که ۵ جلسه به طول می انجامد و هزینه هر جلسه هم در حدود ۵۲/۰۰۰ تومان است (با تکرار این توضیح که این مساله فعلاً در استان تهران انجام می شود و در دیگر استان ها در حال حاضر نیازی به انجام مشاوره قبل از تقدیم دادخواست و اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق وجود نداد)

 


چنانچه در استان دیگری بغیر از استان تهران امور مربوط به طلاق توافقی را انجام می دهید، باید هزینه ای در حدود ۶۰/۰۰۰ الی ۸۰/۰۰۰ تومان به واحد مشاوره مستقر در دادگاه خانواده بپردازید

 


ب) هزینه دادرسی

 


یکی دیگر از موارد مربوط به هزینه طلاق توافقی هزینه دادرسی است که در هنگام تقدیم دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا در نقاطی که هنوز این دفاتر راه اندازی نشده اند قبل از تقدیم دادخواست باید به حساب بانکی قوه قضاییه واریز گردد

 


با توجه به اینکه طلاق توافقی خواسته ای غیرمالی محسوب می شود، هزینه دادرسی آن در حدود ۱۶۰/۰۰۰ تومان است

 


پ) حق الوکاله وکیل طلاق توافقی

 


چنانچه امور مربوط به طلاق توافقی را توسط وکیل دادگستری به انجام می رسانید، حق الوکاله وکیل را هم باید به هزینه طلاق توافقی اضافه نمایید، برای اطلاع دقیق از حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی با کارشناسان ما تماس بگیرید

 


ت) هزینه دفترخانه طلاق

 


آخرین مورد مربوط به هزینه طلاق توافقی هزینه مربوط به اجرای صیغه طلاق و ثبت طلاق توافقی در دفترخانه طلاق است که این هزینه بستگی به محل و انصاف دفترخانه مربوطه دارد و در حال حاضر دفاتر طلاق چیزی در حدود ۳۰۰/۰۰۰ تا ۵۵۰/۰۰۰ تومان برای این امر مطالبه می نمایند.


هزینه طلاق توافقی توسط وکیل چقدر است؟

هزینه طلاق توافقی انجام اقدامات حقوقی لازم برای صدور گواهی عدم امکان سازش و انجام طلاق توافقی توسط وکلای با تجربه و خبره موسسه حقوقی مشهور برای هر یک از زوجین بسیار اندک و مبلغ 000/ 750 تومان است.



طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟

طلاق توافقی با توجه به رویه مختلف شعب دادگاه های خانواده در تهران معمولا کمتر از یک ده روز تمام خواهد شد. در طلاق تفاهمی علاوه بر حقوق مالی، حضانت فرزندان، نحوه ملاقات و نفقه فرزندان با توافق در رای دادگاه مشخص می شود.


وکلای پایه یک گروه پارسای با اشراف کامل به مجتمع قضایی های متعدد تهران، طلاق توافقی را با کمترین زمان و منصفانه ترین حق الوکاله برای شما انجام خواهند داد.


نکته: توجه داشته باشید هیچ زن و شوهری بدون رای دادگاه نمی توانند به طور مستقیم به دفتر خانه طلاق مراجعه کنند و هیچ دفتر خانه ای هم نمی تواند طلاق را بدون رای دادگاه ثبت کند.


مدت زمان طلاق توافقی


برای پاسخ به سوال اینکه مدت زمان انجام طلاق توافقی چقدر می باشد باید گفت که در حال حاضر در اکثر شعبات دادگاه های خانواده تهران روند و مدت زمان طی کردن مراحل طلاق توافقی که شامل ثبت دادخواست در سایت عدل ایران، ثبت کد رهگیری در دفاتر خدمات قضایی، تعیین شعبه و دادگاه، مراجعه به شعبه و صدور رأی گواهی عدم امکان سازش طلاق توافقی است، با بهره مندی از وکیل طلاق توافقی کمتر از یک هفته (3 الی 4 روز) به طول می انجامد و در صورتیکه طلاق توافقی بدون وکیل انجام پذیرد، این مدت بین 15 الی 30 روز کاری زمان می برد. این زمان طلاق توافقی در شهرهای مختلف کشور می تواند متفاوت باشد. با توجه به این موضوع باید گفت که گاها پیش می آید که انجام تمامی مراحل طلاق توافقی در برخی مناطق به یک روز هم نمی کشد و شاید بهتر است در جواب اینکه مدت زمان انجام طلاق توافقی چقدر می باشد، گفت در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود.


پروسه طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟


تمام پروسه طلاق توافقی از زمانی که طرفین یا وکلای آن ها در دادگاه خانواده حاضر می شوند تا زمانی که صیغه طلاق توسط دفتر رسمی طلاق جاری می شود، در تهران معمولا کمتر از یک هفته انجام می شود.

 


وکلای با تجربه موسسه حقوقی مشهور با توجه به تجارب و سوابق درخشانی که در زمینه انواع دعاوی خانواده از جمله طلاق توافقی دارند، پروسه طلاق توافقی را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رسانند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی